Pregled bibliografske jedinice broj: 206827
Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode
Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 25 (2005), 3-4; 238-242 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 206827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja uporabom simulacijske metode
(Analysis of the Influence of Pedestrian Stream on Roundabout Capacity by Using the Simulation Method)
Autori
Tollazzi, Tomaž ; Kralj, Boštjan ; Destovnik, Sergej
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 25
(2005), 3-4;
238-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
tok pješaka; kružno raskrižje; simulacijske metode
(pedestrian stream; roundabout; simulation methods)
Sažetak
U kružnim raskrižjima s više trakova, a i s jednim voznim trakom, u kružnom toku postoji mogućnost da zbog jakog toga pješaka i/ili biciklista nastaju problemi punjenja i pražnjenja kružnog raskrižja. Vozila na ulazima/izlazima u/iz kružnih raskrižja moraju, naime, pješacima/biciklistima ustupiti prednost, zbog čega dolazi do ometanja toka motoriziranih sudionika u prometu. Određivanju mogućnosti na¬ ; ; ; stanka blokade kružnog raskrižja u različitim državama pristupa se na različite načine i različitim metodologijama. U prošlosti su se različiti autori služili različitim načinima proračuna i različitim pristupima. Zajednička osobina svih tih pristupa bilo je obilje matematičkih proračuna i velik broj pretpostavki odnosno pojednostavljenja, kako bi proračun uopće bilo moguće izvesti. Danas u svijetu prevladavaju dvije skupine metoda za određivanje kapaciteta kružnih raskrižja, pa time i utjecaja toka pješaka i biciklista na smanjenje kapaciteta kružnog raskrižja (determinističke i stohastičke), a u posljednje vrijeme sve se više koriste simulacijske metode. U radu je prikazana mogućnost uporabe simulacijske metode pri analizi utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja. Za simulacijsku analizu je upotrijebljen programski alat Vissim. U radu je na konkretnom primjeru prikazana uporaba programa i njegova pri¬ ; ; ; mjerenost uporabe pri simulaciji događanja u kružnim raskrižjima. Dobiveni rezultati se veoma dobro podudaraju s realnim stanjem, čime je opravdanost uporabe simulacijske metode pri određivanju utjecaja toka pješaka na propusnu sposobnost kružnog raskrižja dokazana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB
- TRIS
- CEOBASE
- IRRD
- DOC i druge BP