Pregled bibliografske jedinice broj: 206682
Obrazovna uloga knjižnica: priprema građana za Europu znanja
Obrazovna uloga knjižnica: priprema građana za Europu znanja // Vjesnik bibliotekara hrvatske, 48 (2005), 1; 46-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 206682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovna uloga knjižnica: priprema građana za Europu znanja
(The educational role of libraries: prepraring citizens for the Europe of knowledge)
Autori
Špiranec, Sonja ; Lasić-Lazić, Jadranka
Izvornik
Vjesnik bibliotekara hrvatske (0507-1925) 48
(2005), 1;
46-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Europska unija; društvo znanja; knjižnice; obrazovanje korisnika; informacijska pismenost
(European Union; knowledge society; libraries; user education; information literacy)
Sažetak
Brojne međunarodne organizacije na europskoj razini donose dokumente koji ne samo da upućuju na korjenitu promjenu pristupa obrazovanju, već obrazovanje stavljaju u središte političkog djelovanja prepoznajući u njemu temeljno uporište za kvalitetno buduće društvo. Postati ravnopravnim sudionikom Europe znanja podrazumijeva usvojanje cjeloživotnog učenja kao osnovnog društveno-političkog načela. Knjižnice u području razvoja sposobnosti koje su pretpostavka za ostvarenje tog načela mogu dati jedinstven doprinos informacijski opismenjujući korisnike, tj. educirajući ih o pretraživanju, pristupu, vrednovanju i korištenju informacija kako bi oni mogli samostalno stjecati znanja. U radu će biti prikazani pojedini programi i dokumenti Europske unije koji tijekove obrazovanja usmjeravaju prema cilju postizanja društva znanja te dokumenti koji izrijekom govore o osposobljenosti građana i ulozi knjižnica u ostvarivanju Europe znanja. Posebno će se ukazati na koncept informacijske pismenosti kao skupa sposobnosti koje uvjetuju korištenje svih prednosti i potencijala koje donosi društvo znanja. Zadnji je dio rada posvećen konceptu informacijske pismenosti, njegovoj pristutnosti u hrvatskim strateškim dokumentima i primjeni u vidu programa edukacije korisnika. Kao primjer programa obrazovanja korisnika koji se temelji na elementima informacijske pismenosti predstavit će se Virtualna učionica Nacionalne i sveučilišne knjižnice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA
- ISA
- LISTA
- PASCAL