Pregled bibliografske jedinice broj: 206012
Informacijska pismenost - ključ za cjeloživotno učenje
Informacijska pismenost - ključ za cjeloživotno učenje // Edupoint, 3 (2003), 17. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 206012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost - ključ za cjeloživotno učenje
(Information literacy - key to lifelong learning)
Autori
Špiranec, Sonja
Izvornik
Edupoint (1334-2738) 3
(2003), 17;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
informacijska pismenost; cjeloživotno učenje; knjižnice; informacijsko društvo; obrazovne strategije
(information literacy; lifelong learning; libraries; information society; educational strategies)
Sažetak
Koncept cjeloživotnog učenja postao je glavnom odrednicom društvenih, gospodarskih i prosvjetnih politika u svijetu. Njegova ostvarivost ovisi o osposobljenosti pojedinca za snalaženje u informacijskoj bujici, posjedovanju vještina pronalaženja, odabiranja, vrednovanja i učinkovitog korištenja informacija, riječju, ovisi o informacijskoj opismenjenosti. U radu je analiziran koncept informacijske pismenosti i njegovo određenje u odnosu na ostale "pismenosti 21. stoljeća". Također se ukazuje na odjek koncepta i-pismenosti u svijetu, kako na razini strateških smjernica tako i na razini obrazovne prakse i programa. Pregled pokazuje da se inicijative u Europi svode na stvaranje tehničke infrastrukture i informatičko opismenjavanje građana. Iako je tehnologija porušila mnoge prepreke informacijskog pristupa, puno iskorištavanje potencijala informacijskog društva izvan su domašaja tehnologije i nadilaze tehničke vještine. Iziskuju informacijsku pismenost kao ključnu komponentu cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija