Pregled bibliografske jedinice broj: 205754
Multimedij i multimedijska instruktivna poruka
Multimedij i multimedijska instruktivna poruka // Informacijske znanosti u procesu promjena / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 95-115
CROSBI ID: 205754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Multimedij i multimedijska instruktivna poruka
(Multimedia and multimedia instructional message)
Autori
Lauc, Tomislava ; Mikelić, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Informacijske znanosti u procesu promjena
Urednik/ci
Lasić-Lazić, Jadranka
Izdavač
Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2005
Raspon stranica
95-115
ISBN
953-175-221-4
Ključne riječi
multimedij, hipermedij, multimedijska instruktivna poruka, interaktivnost, usvajanje znanja
(multimedia, hypermedia, multimedia instructional message, interactivity, learning)
Sažetak
U članku su objašnjena različita tumačenja multimedija i njegov razvoj. Također se uvodi pojam multimedijske instruktivne poruke (MIP), koju nećemo pronaći ni u jednoj tipologiji znanja, a važna je zbog svoje svrhe namjernog utjecanja na zapamćivanje i razumijevanje sadržaja. MIP je ona poruka koja se izmjenjuje između pošiljatelja i primatelja s ciljem poticanja procesa usvajanja znanja i boljeg razumijevanja sadržaja, a obavezno sadrži i tekst i sliku. Oblikovanje MIP-e na računalu mora biti u skladu s načinom na koji ljudi obrađuju informacije. Kod oblikovanja poruke potrebno je iskoristiti prednosti vizualnog i slušnog kanala i pripaziti da primatelja ne opteretimo neograničenom količinom sadržaja. Informacijski stručnjaci koji sudjeluju u oblikovanju MIP-e moraju osvijestiti postojanje dva kanala za obradu informacija, ne smiju zaboraviti da primatelji imaju ograničen kapacitet radne memorije te svakako moraju misliti na to da ljudi aktivno obrađuju informacije. Modeli koji prikazuju način na koji primatelji obrađuju pisanu riječ, govor i slike pretpostavka su za uspostavu pravila oblikovanja MIP-e, a njihovo razumijevanje dat će smjernice svakom informacijskom stručnjaku u oblikovanju poruke. Još jedan od ključnih pojmova koji se javlja uz multimedij je interaktivnost. Iako se s njom susrećemo svaki dan, ono što je kod računala jedinstveno i revolucionarno je da ta interaktivnost svakom korisniku pruža mogućnost izbora svog vlastitog puta kroz informacije, navigaciju i oblikovanje vlastitog iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti