Pregled bibliografske jedinice broj: 205590
Jezik i jezični poremećaji – od određenja do terapijskoga rada
Jezik i jezični poremećaji – od određenja do terapijskoga rada // 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Dubrovnik, Hrvatska, 2005. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 205590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik i jezični poremećaji – od određenja do terapijskoga rada
(Language and language impairments - from definition to therapy)
Autori
Opačić, Marko: Marić, Mirela ; Kuvač, Jelena ; Mustapić, Maja ; Padovan, Nevena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezik; jezični poremećaj; jezična terapija
(language; language impairments; language therapy)
Sažetak
Posljednjih se desetak godina u području logopedije sve češće i intenzivnije naglašava potreba razlikovanja jezika i govora. Ovo razlikovanje primarno proizlazi iz dijagnostičkih razloga, odnosno iz potrebe za razlikovanjem jezičnih i govornih poremećaja, a posljedično s tim i za pravilnijim oblikovanjem terapijskoga rada. Do sada je u našoj sredini još uvijek prisutno uopćavanje navedenih poteškoća pod jednim, terminološki neprikladnim i sadržajno nedovoljno definiranim nazivom govorni poremećaj. Cilj je ovoga rada osvijestiti potrebu razlikovanja jezika i govora, jezičnih i govornih poremećaja te oblikovanja jezične i govorne terapije. Posjedujemo li jasno definirana klinička obilježja za svaki pojedini vid jezičnih poremećaja? Je li nam trenutno dijagnostičko nazivlje jezičnih poremećaja odgovarajuće i dovoljno? Koliko nam u određivanju jezičnih poremećaja pomaže primjena testova? Imamo li, i trebamo li uopće sustavno oblikovanu jezičnu terapiju i različite metode ispitivanja i praćenja jezičnoga razvoja? Ovo su samo neki u nizu problema domino efekta koji se neizbježno nameću u području jezičnih poremećaja. Oblikovanim upitnikom, anketiranjem logopeda iz kliničkoga radu, analiziranjem dijagnostičkoga nazivlja, oblika terapijskoga rada i dostupnih testova u našoj logopedskoj zbilji, pokušat će se, barem djelomično, rasvijetliti poteškoće koje se pojavljuju u logopedskome radu s predškolskom i školskom djecom s razvojnim jezičnim poremećajima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)