Pregled bibliografske jedinice broj: 204052
Višeparametarska analiza naprezanja i deformacija savitljivih kolničkih konstrukcija
Višeparametarska analiza naprezanja i deformacija savitljivih kolničkih konstrukcija, 1999., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 204052 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višeparametarska analiza naprezanja i deformacija savitljivih kolničkih konstrukcija
(Multiparametar analysis of stress and strain in flexible pavement structures)
Autori
Rukavina, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.12
Godina
1999
Stranica
397
Mentor
Babić, Branimir
Ključne riječi
asfaltna (savitljiva) kolnička konstrukcija; uobičajeni tip; s kontinuiranom promjenom krutosti nosivih slojeva; polukruta (inverzna); od potpuno vezanih slojeva materijala; BISAR; analiza; naprezanja; deformacije; prometno opterećenje
(asphalt (flexible) pavement structure; usual type; with continuous change in regidity of base courses; semi-rigid inverse (upside down). made of fully bound layers; BISAR; analyses; stress; strain; traffic load)
Sažetak
Asfaltne (savitljive) kolničke konstrukcije, koje se posljednjih godina rabe u svijetu sastoje se najčešće u svom gornjem dijelu od razmjerno tanjih asfaltnih slojeva, a ispod kojih su nosivi slojevi od zrnatog kamenog materijala vezanih cementom i/ili mehanički zbijeni. U radu su pored ovog uobičajenog tipa kolničke konstrukcije analizirani neki posebniji (neuobičajeni) sustavi savitljivih konstrukcija i to: - kolnička konstrukcija s kontinuiranom promjenom krutosti nosivih slojeva - polukruta inverzna (obrnuta) konstrukcija tj. konstrukcija kod koje je zamijenjen poredak cementom stabiliziranog i nevezanog mehanički zbijenog sloja, - konstrukcija od potpuno vezanih slojeva materijala. Proračun naprezanja odnosno deformacija relevantnih za ponašanje kolničke konstrukcije (horizontalne radijalne deformacije s donje strane asfaltnih slojeva, horizontalno radijalno naprezanje s donje strane cementom stabiliziranog nosivog sloja i vertikalna deformacija posteljice) proveden je računalnim programom BISAR. U skladu s idejom i planom istraživanja a prema zahtjevima računalnog programa usvojeni su različiti modeli konstrukcija te vrijednosti ulaznih parametara potrebnih za proračun. Osnovni ulazni parametri korišteni pri proračunima bili su geometrija konstrukcije, prometno opterećenje, temperaturni uvjeti te svojstva materijala u kolničkoj konstrukciji i posteljici. Pored pojedinačnih analiza utjecaja određenog parametra na naprezanja i deformacije u svakoj od konstrukcija, u radu je provedena i usporedba konstrukcija u pogledu djelovanja podloge tj. dijela kolničke konstrukcije ispod asfaltnih slojeva, pri čemu je kao mjerilo za usporedbu odabrana radijalna deformacija pri dnu asfaltnih slojeva koju generira prometno opterećenje. U radu su navedeni brojni zaključci o tome kako promjena geometrije konstrukcije te svojstava sastavnih materijala utječu na veličinu i tok naprezanja, odnosno deformacija od posebnog značenja za ponašanje kolničkih konstrukcija. Usporedbom odabranih neuobičajenih kolničkih konstrukcija s uobičajenom glede deformacija koje se javljaju s donje strane asfaltnih slojeva došlo se do slijedećeg općeg zaključka: - obrnuta kolnička konstrukcija nije se pokazala povoljnom, - kolnička konstrukcija s kontinuiranom promjenom krutosti slojeva pokazala se povoljnom (posebice pri nižim temeperaturama) dok se - konstrukcija od potpuno vezanih slojeva materijala pokazala najpovoljnijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb