Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 203698

Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka


Lakušić, Stjepan
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka, 1998., magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 203698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka
(The influence of incorrectly manufactured constructive elements on prescribed gauge of tram track)

Autori
Lakušić, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.04

Godina
1998

Stranica
97

Mentor
Pollak, Branko

Ključne riječi
tramvajski kolosijek; širina kolosijeka; užljebljena tračnica; prometno opterećenje
(tram track; track gauge; grooved rail; traffic volume)

Sažetak
Izvođenje tramvajskog kolosijeka u visokovrijednim gradskim površinama i popločavanje (zatvaranje) istoga, problem je svih gradova koji koriste tramvajski promet kao okosnicu gradskog javnog prijevoza. Znakovitost navedenog problema očituje se i u tome da se u stare dijelove gradova sa starom arhitekturom nastoji uklopiti tramvajski kolosijek i to kao dugotrajno, ekološki opravdano i estetski zadovoljavajuće (prihvatljivo) rješenje. Upravo zbog ovih navedenih činjenica tramvajski promet postaje sve popularniji u mnogim Europskim gradovima, tako da nakon desetogodišnje stagnacije mnogi gradovi se ponovno vraćaju na tramvajski promet kao osnovno javno prijevozno sredstvo i vrše proširenja svojih tramvajskih linija kako u stare dijelove grada tako i u rubna gradska područja. Zbog toga se postavljaju se sve veći zahtjevi za izvođenjem kvalitetnog i dugotrajnog kolosijeka sa takvim načinom popločavanja koji bi pored svojih estetskih kvaliteta imao i mogućnost preuzimanja opterećenja od cestovnih vozila. Zagrebački tramvajski kolosijek u tim pogledima ima određene specifičnosti u odnosu na tramvajske kolosijeke pojedinih Europskih gradova gdje tramvaj također predstavlja okosnicu javnog gradskog prometa. Naime, specifičnost se očituje u ekstremnom prometnom opterećenju koja je na zagrebačkim tramvajskim prugama dva pa čak i do pet puta veća nego u ostalim Europskim gradovima. Prometno opterećenje iznosi i do 15 miliona bruto tona godišnje po presjeku. Ako promatramo opterećenost tramvajske pruge, dinamičke utjecaje koji na nju djeluju, preciznost koju joj nameće vozilo te praktički nemogućnost vizualnog pregleda konstrukcije radi pravovremenog uočavanja nedostataka možemo je sa velikom sigurnošću svrstati u red građevinskih konstrukcija koje djeluju u najnepovoljnijim uvjetima i samim time ju rangirati kao vrlo složen građevinski objekt. Zbog gore navedene činjenice u gradu Zagrebu je od 1992. god. u uporabi poseban sustav tramvajskog kolosijeka. U radu su obrađeni utjecaji netočnosti izradbe pojedinih elemenata na propisanu širinu kolosijeka. Istraživanje je zasnovano na rezultatima mjerenja geometrije kolosijeka u toku izvođenja radova te na mjerenjima dimenzija konstrukcijskih elemenata. Rezultat istraživanja su dozvoljena odstupanja s kojima je neophodno proizvoditi pojedine konstrukcijske elemente ili čak izmjena dimenzija pojedinih elemenata, a sve u cilju da se u konačnici dobije zadovoljavajuća geometrija kolosijeka, posebice širina kolosijeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Lakušić (autor)

Avatar Url Branko Pollak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lakušić, Stjepan
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka, 1998., magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
Lakušić, S. (1998) 'Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka', magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, year = {1998}, pages = {97}, keywords = {tramvajski kolosijek, \v{s}irina kolosijeka, u\v{z}ljebljena tra\v{c}nica, prometno optere\'{c}enje}, title = {Utjecaj neto\v{c}nosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu \v{s}irinu tramvajskog kolosijeka}, keyword = {tramvajski kolosijek, \v{s}irina kolosijeka, u\v{z}ljebljena tra\v{c}nica, prometno optere\'{c}enje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, year = {1998}, pages = {97}, keywords = {tram track, track gauge, grooved rail, traffic volume}, title = {The influence of incorrectly manufactured constructive elements on prescribed gauge of tram track}, keyword = {tram track, track gauge, grooved rail, traffic volume}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font