Pregled bibliografske jedinice broj: 203698
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka, 1998., magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 203698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj netočnosti izradbe konstrukcijskih elemenata na propisanu širinu tramvajskog kolosijeka
(The influence of incorrectly manufactured constructive elements on prescribed gauge of tram track)
Autori
Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
1998
Stranica
97
Mentor
Pollak, Branko
Ključne riječi
tramvajski kolosijek; širina kolosijeka; užljebljena tračnica; prometno opterećenje
(tram track; track gauge; grooved rail; traffic volume)
Sažetak
Izvođenje tramvajskog kolosijeka u visokovrijednim gradskim površinama i popločavanje (zatvaranje) istoga, problem je svih gradova koji koriste tramvajski promet kao okosnicu gradskog javnog prijevoza. Znakovitost navedenog problema očituje se i u tome da se u stare dijelove gradova sa starom arhitekturom nastoji uklopiti tramvajski kolosijek i to kao dugotrajno, ekološki opravdano i estetski zadovoljavajuće (prihvatljivo) rješenje. Upravo zbog ovih navedenih činjenica tramvajski promet postaje sve popularniji u mnogim Europskim gradovima, tako da nakon desetogodišnje stagnacije mnogi gradovi se ponovno vraćaju na tramvajski promet kao osnovno javno prijevozno sredstvo i vrše proširenja svojih tramvajskih linija kako u stare dijelove grada tako i u rubna gradska područja. Zbog toga se postavljaju se sve veći zahtjevi za izvođenjem kvalitetnog i dugotrajnog kolosijeka sa takvim načinom popločavanja koji bi pored svojih estetskih kvaliteta imao i mogućnost preuzimanja opterećenja od cestovnih vozila. Zagrebački tramvajski kolosijek u tim pogledima ima određene specifičnosti u odnosu na tramvajske kolosijeke pojedinih Europskih gradova gdje tramvaj također predstavlja okosnicu javnog gradskog prometa. Naime, specifičnost se očituje u ekstremnom prometnom opterećenju koja je na zagrebačkim tramvajskim prugama dva pa čak i do pet puta veća nego u ostalim Europskim gradovima. Prometno opterećenje iznosi i do 15 miliona bruto tona godišnje po presjeku. Ako promatramo opterećenost tramvajske pruge, dinamičke utjecaje koji na nju djeluju, preciznost koju joj nameće vozilo te praktički nemogućnost vizualnog pregleda konstrukcije radi pravovremenog uočavanja nedostataka možemo je sa velikom sigurnošću svrstati u red građevinskih konstrukcija koje djeluju u najnepovoljnijim uvjetima i samim time ju rangirati kao vrlo složen građevinski objekt. Zbog gore navedene činjenice u gradu Zagrebu je od 1992. god. u uporabi poseban sustav tramvajskog kolosijeka. U radu su obrađeni utjecaji netočnosti izradbe pojedinih elemenata na propisanu širinu kolosijeka. Istraživanje je zasnovano na rezultatima mjerenja geometrije kolosijeka u toku izvođenja radova te na mjerenjima dimenzija konstrukcijskih elemenata. Rezultat istraživanja su dozvoljena odstupanja s kojima je neophodno proizvoditi pojedine konstrukcijske elemente ili čak izmjena dimenzija pojedinih elemenata, a sve u cilju da se u konačnici dobije zadovoljavajuća geometrija kolosijeka, posebice širina kolosijeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb