Pregled bibliografske jedinice broj: 203260
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila, 2005., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 203260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila
(Vehicle active suspension control)
Autori
Koletić, Tanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2005
Stranica
93
Mentor
Petrović, Ivan
Neposredni voditelj
Perić, Nedjeljko
Ključne riječi
CAN; distribuirani sustav; regulator po varijablama stanja; aktivna suspenzija
(CAN; distributed systems; state space regulation; active suspension)
Sažetak
Osnovni cilj bilo kojeg sustava suspenzije je izolacija strukture od vanjskih utjecaja. Klasični sustav suspenzije automobila je ujedno i pasivni nači suspenzije jer se ne dovodi dodatna sila u sustav upravljanja. Ovakav način upravljanja nosi sa sobom i određena ograničenja koja se javljaju kao posljedica odabira parametara opruge i prigušenja. Nasuprot tome aktivna suspenzija koristi aktuator sa značajnim utroškom energije, no zato se parametri sustava prilagođavaju trenutnoj situaciji u kojoj se vozilo nalazi. U današnjim sustavima upravljanja sve je češća upotreba distribuiranih sustava, tj. svi podaci među čvorovima upravljačke petlje izmjenjuju se preko komunikacijske mreže. Jedan takav sustav je i automobil u kojem se svakim danom radi povećanja udobnosti i sigurnosti implementira sve više upravljačkih petlji. U ovom radu opisano je i simulirano na računalu upravljanje aktivnom suspenzijom kao jedinom upravljačkom petljom u komunikacijskoj mreži. Regulacija sustava vrši se regulatorom po varijablama stanja. U stvarnom sustavu javljaju se kašnjenja i gubici prilikom prijenosa podataka zbog čega može doći do nestabilnosti i pada kvalitete odziva sustava prilikom upravljanja. Kako bi se ovo izbjeglo pogodno je koristiti estimator punog ili reduciranog reda za proračun trenutnih varijabli stanja. Drugi dio ovog rada odnosi se na korištenje jedne komunikacijske mreže od strane više upravljačkih petlji. Ovdje je potrebno koristiti algoritam za proračun perioda i trenutaka uzorkovanja u pojedinoj petlji kako bi se smanjilo vrijeme prijenosa poruka među čvorovima i osigurala stabilnost svakog pojedinog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Projekti:
0036018
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Nedjeljko Perić
(mentor)