Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 203260

Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila


Koletić, Tanja
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila, 2005., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb


CROSBI ID: 203260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila
(Vehicle active suspension control)

Autori
Koletić, Tanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva

Mjesto
Zagreb

Datum
20.09

Godina
2005

Stranica
93

Mentor
Petrović, Ivan

Neposredni voditelj
Perić, Nedjeljko

Ključne riječi
CAN; distribuirani sustav; regulator po varijablama stanja; aktivna suspenzija
(CAN; distributed systems; state space regulation; active suspension)

Sažetak
Osnovni cilj bilo kojeg sustava suspenzije je izolacija strukture od vanjskih utjecaja. Klasični sustav suspenzije automobila je ujedno i pasivni nači suspenzije jer se ne dovodi dodatna sila u sustav upravljanja. Ovakav način upravljanja nosi sa sobom i određena ograničenja koja se javljaju kao posljedica odabira parametara opruge i prigušenja. Nasuprot tome aktivna suspenzija koristi aktuator sa značajnim utroškom energije, no zato se parametri sustava prilagođavaju trenutnoj situaciji u kojoj se vozilo nalazi. U današnjim sustavima upravljanja sve je češća upotreba distribuiranih sustava, tj. svi podaci među čvorovima upravljačke petlje izmjenjuju se preko komunikacijske mreže. Jedan takav sustav je i automobil u kojem se svakim danom radi povećanja udobnosti i sigurnosti implementira sve više upravljačkih petlji. U ovom radu opisano je i simulirano na računalu upravljanje aktivnom suspenzijom kao jedinom upravljačkom petljom u komunikacijskoj mreži. Regulacija sustava vrši se regulatorom po varijablama stanja. U stvarnom sustavu javljaju se kašnjenja i gubici prilikom prijenosa podataka zbog čega može doći do nestabilnosti i pada kvalitete odziva sustava prilikom upravljanja. Kako bi se ovo izbjeglo pogodno je koristiti estimator punog ili reduciranog reda za proračun trenutnih varijabli stanja. Drugi dio ovog rada odnosi se na korištenje jedne komunikacijske mreže od strane više upravljačkih petlji. Ovdje je potrebno koristiti algoritam za proračun perioda i trenutaka uzorkovanja u pojedinoj petlji kako bi se smanjilo vrijeme prijenosa poruka među čvorovima i osigurala stabilnost svakog pojedinog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Projekti:
0036018

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nedjeljko Perić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koletić, Tanja
Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila, 2005., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Koletić, T. (2005) 'Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila', diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Koleti\'{c}, Tanja}, year = {2005}, pages = {93}, keywords = {CAN, distribuirani sustav, regulator po varijablama stanja, aktivna suspenzija}, title = {Upravljanje sustavom aktivne suspenzije automobila}, keyword = {CAN, distribuirani sustav, regulator po varijablama stanja, aktivna suspenzija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Koleti\'{c}, Tanja}, year = {2005}, pages = {93}, keywords = {CAN, distributed systems, state space regulation, active suspension}, title = {Vehicle active suspension control}, keyword = {CAN, distributed systems, state space regulation, active suspension}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font