Pregled bibliografske jedinice broj: 202333
Perceptivna istaknutost i pamćenje reklamnih poruka: utjecaj pozadinske tišine kao izvedbene karakteristike radijskog propagandnog spota
Perceptivna istaknutost i pamćenje reklamnih poruka: utjecaj pozadinske tišine kao izvedbene karakteristike radijskog propagandnog spota, 2005., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 202333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Perceptivna istaknutost i pamćenje reklamnih poruka: utjecaj pozadinske tišine kao izvedbene karakteristike radijskog propagandnog spota
(Perceptual prominence and remembering commercials: The influence of a background silence as the executional characteristic of radio commercials)
Autori
Bakarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2005
Stranica
40
Mentor
Maslić Seršić, Darja
Ključne riječi
marketinška komunikacija; perceptivna istaknutost; pamćenje; pažnja; pozadinska glazba
(marketing communication; perceptive prominence; remembering; attention; background music)
Sažetak
Istraživanje predstavlja eksperimentalnu provjeru hipoteze da odsustvo glazbene podloge kao izvedbene karakteristike može učiniti radijsku poruku perceptivno istaknutom, što rezultira boljim pamćenjem sadržaja te poruke u uvjetime uobičajenog slušanja radija - uz izvođenje neke druge aktivnosti. S tim ciljem provedeno je eksperimentano istraživanje u kojem je sudjelovalo 113 učenika trećih razreda dviju gimnazija, podijeljeni u četiri eksperimentalne grupe. Rezultati su pokazali da se perceptivno istaknuti podražaji bolje pamte na razini prepoznavanja u uvjetima simultanog izvođenja lakšeg sekundarnog zadatka da perceptivna istaknutost ima pozitivan učinak na spontano pamćenje u uvjetima interferencije zbog sekundarnog zadatka te da je spontano pamćenje bolje u uvjetima slušanja i simultanog izvođenja druge aktivnosti koja prema teoriji višestrukih resursa ne koristi iste kognitivne kapacitete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA