Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 201971

Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij


Palekčić, Marko; Radeka, Igor; Petani, Rozana; Muller, Florian
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij // Napredak (Zagreb), 145 (2004), 4; 389-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 201971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij
(Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university)

Autori
Palekčić, Marko ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Muller, Florian

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 145 (2004), 4; 389-404

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
teorija interesa; in tersi za studij; zadovoljstvo studijem; kvaliteta visokoškolske nastave; promjena studija
(theory of interest; interest in studying; satisfaction with study; quality of higher education; change of study)

Sažetak
Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa) i model ličnosti ("BIG FIVE", autora Goldberga). Rezultati potvrđuju pretpostavke navedenih teorija. Interes za studij i osobine ličnosti (osim neuroticizma) u pozitivnom su odnosu. Socijalni odnosi, interes nastavnika, kvaliteta instrukcije, transparentnost zahtjeva i potpora kompetencije su varjabale iz okoline učenja i poučavanja koje su snažnije povezane s interesom za studij. Kao prediktori razvijenosti interesa najznačajniji su socijalna vezanost, smanjeno preopterećenje, osobine ličnosti savjesnost i otvorenost, te potpora kompetencije. Rezultati istraživanja interpretiraju se ne samo u kontekstu valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa, nego i s obzirom na potrebu i mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070044

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Rozana Petani (autor)

Avatar Url Marko Palekčić (autor)

Avatar Url Igor Radeka (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko; Radeka, Igor; Petani, Rozana; Muller, Florian
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij // Napredak (Zagreb), 145 (2004), 4; 389-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Palekčić, M., Radeka, I., Petani, R. & Muller, F. (2004) Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij. Napredak (Zagreb), 145 (4), 389-404.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko and Radeka, Igor and Petani, Rozana and Muller, Florian}, year = {2004}, pages = {389-404}, keywords = {teorija interesa, in tersi za studij, zadovoljstvo studijem, kvaliteta visoko\v{s}kolske nastave, promjena studija}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {145}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Interes za studij: Empirijsko istra\v{z}ivanje uvjeta i u\v{c}inaka interesa za sveu\v{c}ili\v{s}ni studij}, keyword = {teorija interesa, in tersi za studij, zadovoljstvo studijem, kvaliteta visoko\v{s}kolske nastave, promjena studija} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko and Radeka, Igor and Petani, Rozana and Muller, Florian}, year = {2004}, pages = {389-404}, keywords = {theory of interest, interest in studying, satisfaction with study, quality of higher education, change of study}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {145}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university}, keyword = {theory of interest, interest in studying, satisfaction with study, quality of higher education, change of study} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font