Pregled bibliografske jedinice broj: 201971
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij // Napredak (Zagreb), 145 (2004), 4; 389-404 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 201971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij
(Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university)
Autori
Palekčić, Marko ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Muller, Florian
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 145
(2004), 4;
389-404
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
teorija interesa; in tersi za studij; zadovoljstvo studijem; kvaliteta visokoškolske nastave; promjena studija
(theory of interest; interest in studying; satisfaction with study; quality of higher education; change of study)
Sažetak
Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa) i model ličnosti ("BIG FIVE", autora Goldberga). Rezultati potvrđuju pretpostavke navedenih teorija. Interes za studij i osobine ličnosti (osim neuroticizma) u pozitivnom su odnosu. Socijalni odnosi, interes nastavnika, kvaliteta instrukcije, transparentnost zahtjeva i potpora kompetencije su varjabale iz okoline učenja i poučavanja koje su snažnije povezane s interesom za studij. Kao prediktori razvijenosti interesa najznačajniji su socijalna vezanost, smanjeno preopterećenje, osobine ličnosti savjesnost i otvorenost, te potpora kompetencije. Rezultati istraživanja interpretiraju se ne samo u kontekstu valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa, nego i s obzirom na potrebu i mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts