Pregled bibliografske jedinice broj: 199931
Samoposluga kao vijest dana. Počeci suvremenog potrošačkog društva 1950-ih i 1960-ih godina
Samoposluga kao vijest dana. Počeci suvremenog potrošačkog društva 1950-ih i 1960-ih godina // Problemi sjevernog Jadrana, 8 (2003), 267-278 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 199931 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoposluga kao vijest dana. Počeci suvremenog potrošačkog društva 1950-ih i 1960-ih godina
(Supermarket as the headline news. The beginnings of the contemporary consumer society in the 1950s and 1960s)
Autori
Duda, Igor
Izvornik
Problemi sjevernog Jadrana (0351-8825) 8
(2003);
267-278
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
potrošačko društvo; 20. stoljeće; robna kuća; samoposluga
(consumer society; 20th century; department store; supermarket)
Sažetak
Pedesete i šezdesete godine 20. stoljeća vrijeme su gospodarskoga napretka u Drugom svjetskom ratu izmučene Europe. Velike promjene koje ubrzani razvoj donosi osjećaju se i u onodobnoj Hrvatskoj. Raste kvaliteta života i stvara se suvremeno potrošačko društvo u koje se stanovništvo uključuje masovnije i brže nego ikad ranije, stječući nove navike i izražavajući nove zahtjeve. Automobili, televizori, razni kućanski aparati i zabavni časopisi postaju neizostavnim dijelom svakodnevice. Samoposluge i robne kuće, kao mjesta gdje se noviteti mogu kupiti, izazivaju veliku pozornost javnosti. Otvaranje samoposluga 1962. redovito prati i Glas Istre. Odraz statistike vidljiv je i u književnosti i u TV-seriji Naše malo misto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest