Pregled bibliografske jedinice broj: 199896
Mjerenje atraktivnosti turističkih destinacija u funkciji konkurentnosti
Mjerenje atraktivnosti turističkih destinacija u funkciji konkurentnosti, 2005., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 199896 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje atraktivnosti turističkih destinacija u funkciji konkurentnosti
(Destination attractiveness measurement in the function of competitiveness)
Autori
Krešić, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2005
Stranica
116
Mentor
Prebežac, Darko
Neposredni voditelj
Čorak, Sanda
Ključne riječi
turizam; turistička destinacija; faktori atraktivnosti; konkurentnost destinacije; destinacijski menadžment
(tourism; tourism destination; attractives factors; destination competitiveness; destination management)
Sažetak
Ovaj rad se bavi analizom faktora atraktivnosti turističke destinacije kao i njihovim utjecajem na konkurentnost turističke destinacije. U prvom dijelu rada dan je pregled dosadašnjih znanstvenih spoznaja iz područja destinacijske atraktivnosti. U tom kontektsu napravljen je pregled značajnih znanstvenih radova iz spomenutog područja (knjiga i članaka) objavljenih u razdoblju 1970. do 2004. godine. Definiran je pojam turističke destinacije, kao nukleusa turističke aktivnosti, te je definiran pojam faktora atraktivnosti, kao čimbenika koji u najvećoj mjeri utječu na smjer i intenzitet razvoja turizma na nekom prostoru. Definirana je veza između faktora aktivnosti destinacije i stupnja konkurentnosti destinacije. Prezentirani su najznačajniji modeli konkurentnosti turističke destinacije. U drugom dijelu rada konstruiran je multifaktorski model destinacijske atraktivnosti čijom se primjenom moglo doći do kvalitativnih pokazatelja o važnosti pojedinih faktora atraktivnosti za svaki stupanj atraktivnosti destinacije te o postojanju jaza između temeljnih turističkih resura neke destinacije i zahtjeva koji dominiraju na glavnim emitivnim tržištima. Na taj se način može utvrditi trenutna tržišna pozicija bilo koje destinacije i procijeniti da li postoji potreba za njezinim tržišnim repozicioniranjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija