Pregled bibliografske jedinice broj: 199460
Kanoničke relacije između motoričkih sposobnosti i školskog znanja
Kanoničke relacije između motoričkih sposobnosti i školskog znanja // Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta, 20 (1988), 1; 47-57 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 199460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kanoničke relacije između motoričkih sposobnosti i školskog znanja
(The Canonic Relations Between Motor abilities and Academic Achievement)
Autori
Katić, Ratko
Izvornik
Kineziologija : međunarodni znanstveni časopis iz područja kineziologije i sporta (0351-1057) 20
(1988), 1;
47-57
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
motorika; matematika; hrvatski jezik; tjelesni odgoj; učenici; učenice; srednja škola
(Motorics; Students; Women; Academic achievement; Secondary school; Mathematics; Croatian language; Canonic analysis)
Sažetak
Dobivene su dvije značajne kanoničke dimenzije na uzorku učenika i dvije na uzorku učenica. I kod jednih i kod drugih prva se kanonička dimenzija može svesti na znatni pozitivni utjecaj generalnog faktora motorike, koji je kod učenika pretežno definiran subkortikalnom, a kod učenica kortikalnom regulacijom kretanja, na znanje tjelesnog odgoja. Druga kanonička dimenzija definirana je utjecajem sposobnosti realizacije ritma i frekvencije pokreta (pretežno rukama) na znanje jezika i znatno manje na znanje matematike. Rezultati nadalje ukazuju na vjerojatnu pretežnu uvjetovanost znanja jezika serijalnim, a znanja matematike paralelnim procesorom, kao i važnost oba procesora u ispoljavanju znanja tjelesnog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Psychological Abstracts