Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 198223

Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije


Peček, Martina
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije, 2005., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 198223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije
(Encouraging students critical thinking in biology class)

Autori
Peček, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
28.01

Godina
2005

Stranica
82

Mentor
Radanović, Ines

Ključne riječi
kritičko mišljenje / učenik / nastava biologije / 8. razred / igre za ponavljanje
(critical thinking / student / biology class / 8th grade / repetition games)

Sažetak
Kritičko mišljenje je razložno, odgovorno i vješto odlučivanje o tome što treba vjerovati ili uraditi. Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije istraživano je u dvije osnovne škole na području grada Zagreba: OŠ ˝Marija Jurić Zagorka˝ i OŠ ˝Malešnica˝. Za potrebe istraživanja odabrana su 10 odjela 8. razreda. U obje škole nastava se izvodila prema posebnim pripremama koje osiguravaju učenicima učenje strategijom kritičkog mišljenja. Nastavni postupak kritičkog mišljenja uz aktivnost postavljanja hipoteze na zadani tekst primijenjen je tijekom obrade gradiva nastavnih jedinica Organi za disanje i Organi za glas i Bolesti i njega organa za disanje. Za početno mjerenje korišten je test predznanja učenika o Sustavu organa za disanje, a na kraju istraživanja je obavljeno završno mjerenje usvojenog znanja u obliku igara za ponavljanje. Istraživanje pokazuje da upotreba strategije kritičkog mišljenja u nastavi biologije razvija sposobnost kritičkog mišljenja učenika te ih potiče na aktivno sudjelovanje u nastavi i učenju. Primjenom strategije kritičkog mišljenja u nastavi učenicima učenje postaje zanimljivije, brže i lakše te se temelji na stvarnim primjerima iz života. Završno mjerenje usvojenog znanja učenika pokazalo je bolje rezultate učenika pokusnih razreda, kako u kvaliteti i količini znanja tako i u većoj snalažljivosti u postavljanju hipoteza na zadani tekst.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0119127

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Radanović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Peček, Martina
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije, 2005., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Peček, M. (2005) 'Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije', diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pe\v{c}ek, Martina}, year = {2005}, pages = {82}, keywords = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje / u\v{c}enik / nastava biologije / 8. razred / igre za ponavljanje}, title = {Poticanje kriti\v{c}kog mi\v{s}ljenja u\v{c}enika u nastavi biologije}, keyword = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje / u\v{c}enik / nastava biologije / 8. razred / igre za ponavljanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pe\v{c}ek, Martina}, year = {2005}, pages = {82}, keywords = {critical thinking / student / biology class / 8th grade / repetition games}, title = {Encouraging students critical thinking in biology class}, keyword = {critical thinking / student / biology class / 8th grade / repetition games}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font