Pregled bibliografske jedinice broj: 198223
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije, 2005., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 198223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije
(Encouraging students critical thinking in biology class)
Autori
Peček, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
28.01
Godina
2005
Stranica
82
Mentor
Radanović, Ines
Ključne riječi
kritičko mišljenje / učenik / nastava biologije / 8. razred / igre za ponavljanje
(critical thinking / student / biology class / 8th grade / repetition games)
Sažetak
Kritičko mišljenje je razložno, odgovorno i vješto odlučivanje o tome što treba vjerovati ili uraditi. Poticanje kritičkog mišljenja učenika u nastavi biologije istraživano je u dvije osnovne škole na području grada Zagreba: OŠ ˝Marija Jurić Zagorka˝ i OŠ ˝Malešnica˝. Za potrebe istraživanja odabrana su 10 odjela 8. razreda. U obje škole nastava se izvodila prema posebnim pripremama koje osiguravaju učenicima učenje strategijom kritičkog mišljenja. Nastavni postupak kritičkog mišljenja uz aktivnost postavljanja hipoteze na zadani tekst primijenjen je tijekom obrade gradiva nastavnih jedinica Organi za disanje i Organi za glas i Bolesti i njega organa za disanje. Za početno mjerenje korišten je test predznanja učenika o Sustavu organa za disanje, a na kraju istraživanja je obavljeno završno mjerenje usvojenog znanja u obliku igara za ponavljanje. Istraživanje pokazuje da upotreba strategije kritičkog mišljenja u nastavi biologije razvija sposobnost kritičkog mišljenja učenika te ih potiče na aktivno sudjelovanje u nastavi i učenju. Primjenom strategije kritičkog mišljenja u nastavi učenicima učenje postaje zanimljivije, brže i lakše te se temelji na stvarnim primjerima iz života. Završno mjerenje usvojenog znanja učenika pokazalo je bolje rezultate učenika pokusnih razreda, kako u kvaliteti i količini znanja tako i u većoj snalažljivosti u postavljanju hipoteza na zadani tekst.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0119127
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Radanović
(mentor)