Pregled bibliografske jedinice broj: 196976
Razlike u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na stupanj njihove tjelesne aktivnosti
Razlike u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na stupanj njihove tjelesne aktivnosti // Zbornik radova VI. konferencije o sportu Alpe-Jadran / Caput-Jogunica, Romana ; Gracin, Fadila ; Klobučar, Borna (ur.).
Zagreb: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, 2005. str. 255-264 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 196976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na stupanj njihove tjelesne aktivnosti
Autori
Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Blažević, Mateo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova VI. konferencije o sportu Alpe-Jadran
/ Caput-Jogunica, Romana ; Gracin, Fadila ; Klobučar, Borna - Zagreb : Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, 2005, 255-264
Skup
VI. konferencija o sportu Alpe-Jadran
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 09.06.2005. - 12.06.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razlike; učenici; sportaši; nesportaši
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja, provedenog na uzorku od 97 ispitanika, učenika 7-ih razreda OŠ "Dobri" u Splitu, bio je utvrditi, postoje li razlike i kakav je napredak ostvaren unutar jedne školske godine, kod učenika koji se organizirano (min.3 x tjedno) bave nekim sportom, u odnosu na učenike kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Na temelju rezultata dobivenih multivarijantnom analizom varijance (MANOVA) možemo zaključiti, da učenici koji se uz satove TZK-a redovito (min. 3x tjedno) bave i izvanškolskim sportskim aktivnostima, pokazuju mnogo veći napredak između inicijalnog i finalnog mjerenja od grupe učenika kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Iako učenici sportaši nemaju istovjetne programe svojih izvanškolskih sportskih aktivnosti, ni po sadržaju ni po volumenu opterećenja, jer se bave različitim sportovima, ipak je očito da im njihov ukupno veći trenažni podražaj omogućuje da postižu bolje rezultate na svim motoričko-funkcionalnim varijablama od grupe učenika nesportaša. Te su razlike najznačajnije upravo na onima varijablama za koje možemo pretpostaviti da bi sistematsko tjelesno vježbanje trebalo najviše utjecati (repetitivna i statička snaga, funkcionalne sposobnosti (MPT, MIV, F6)). Kako je upravo na tim varijablama, kod grupe učenika koji se ne bave izvanškolskim sportskim aktivnostima, zabilježena stagnacija ili čak pad sposobnosti (F6), može se izvesti zaključak da satovi TZK-a ne osiguravaju dovoljan podražaj za razvoj pojedinih sposobnosti i postizanje značajnijih transformacijskih efekta vježbanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Sažetak je tiskan na više jezika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split