Pregled bibliografske jedinice broj: 195627
Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta
Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta // Dijete u kretanju: zbornik radova / Kunstek, Mira (... et al) (ur.).
Zagreb: Gradski ured za obrazovanje i šport, 2005. str. 63-63 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 195627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokret u govorno-jezičnom razvoju djeteta
Autori
Gavrilović, Zdenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Dijete u kretanju: zbornik radova
/ Kunstek, Mira (... et al) - Zagreb : Gradski ured za obrazovanje i šport, 2005, 63-63
Skup
DANI dječjih vrtića grada Zagreba (2005. ; Zagreb)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2005. - 14.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
-
Sažetak
Poznato je da čovjek čitavim svojim bićem sudjeluje kako u percepciji tako i u emisiji/reprodukciji govora. Iz karakteristika djece predškolskog doba proizlazi da je pokret i njegova realizacija u prostoru najprirodniji i najjednostavniji način za realizaciju svih sadržaja. Dijete i pokret su nerazdvojni. Razvojem kinestetskog osjeta dijete će razviti pojmove: vlastitog tijela u pokretu i prostoru, različitih dijelova tijela (glava, trup, ruke, noge) i različitih mogućnosti njihovog pokretanja, mogućnosti tjelesnih stavova s osjećaj za centar težišta i centar lakoće, simetričnih i nesimetričnih stavova. Različitim pokretima, različitim vježbama prijenosa težine s jednog dijela tijela na drugi, simetričnim i nesimetričnim stavovima intenzivno radimo na savladavanju ravnoteže. Vježbe prirodnih i osnovnih forma kretanja, lokomotornih aktivnosti (hodanje, trčanje, skakanje) uz vestibularne vježbe predstavljaju neiscrpne mogućnosti varijacija, specijalno korisnih za razvoj koordinacije pokreta različitih dijelova tijela i cjelokupnog razvoja djeteta. Harmonizirajući tjelesni pokret, harmoniziramo osobnost ljudskog bića sa svim mogućnostima da u svoj punoći razvije sve svoje funkcije. Stimulacije pokretom predstavljaju aktivnost baziranu na fonetsko-fonologijskim analizama i oralnoj ekspresiji. Polazeći od činjenice da je govor fizičko-biologijsko-neurološka struktura čovjeka – prirodno je da se za njegov razvoj koriste upravo ti elementi. Dijete u pokretu i prostoru ne ostaje pasivno. Ono u svojoj aktivnosti kreira različita emotivna raspoloženja u kojima se očituju različiti stupnjevi napetosti, različita vremenska trajanja, različite dinamičke varijacije. Sve to rezultira prirodnim putem stvaranja govorno-jezičnih elemenata i struktura koje su odmah stavljene u komunikacijsku funkciju s osnovnim elementom sporazumijevanja. Fonetski ritmovi u verbotonalnoj metodi su edukacijsko-rehabilitacijske tehnike bazirane na tijelu, njegovom pokretu u prostoru, a s osnovnom svrhom stimuliranja slušno-govorno-jezičnog razvoja djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
Napomena
NEPOTPUN BIBLIOGRAFSKI ZAPIS!!