Pregled bibliografske jedinice broj: 195313
Oblikovanje semantičkih kategorija mentalnog leksikona tijekom razvoja
Oblikovanje semantičkih kategorija mentalnog leksikona tijekom razvoja // Istraživanja govora: peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2005. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 195313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje semantičkih kategorija mentalnog leksikona tijekom razvoja
(The formation of semantic categories of mental lexicon in the course of development)
Autori
Kozina, Mirta ; Šmit, Lidija ; Kovačević, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Istraživanja govora: peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2004. - 11.12.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
semantičke kategorije; mentalni leksikon
(semantic categories; mental lexicon)
Sažetak
Istraživanja semantičke mreže upućuju na to da riječi, koje se često pojavljuju zajedno, te učestalo asocirane riječi, razvijaju posebno jake veze u mentalnom leksikonu koje se lako mogu otkriti eksperimentom asocijacije riječi. Mnogobrojnim istraživanjima utvrdilo se da se najčešće pojavljuju četiri najvažnije veze između riječi-stimulusa i odgovora, a to su: koordinacijska, kolokacijska, supraordinacijska veza i veza sinonima. U našem istraživanju usredotočili smo se na semantičku kategoriju mentalnog leksikona i njezinu organizaciju. Cilj istraživanja bio je otkriti kako se tijekom razvoja od školske dobi pa do adolescencije oblikuju semantičke kategorije mentalnog leksikona. Ispitanici su podijeljeni u četiri dobne skupine, od sedme do dvadeset i prve godine, u kojima su jednako zastupljeni po spolu. Primjenom oblikovanih materijala koji su se sastojali od liste riječi i slikovnog materijala, dobili smo rezultate koji pokazuju prisutnost svih semantičkih kategorija već u dobi od sedam godina, a u kasnijoj dobi uočavaju se njihove kvalitativne razlike. U radu smo se detaljnije osvrnuli na raspravu o načinu ispitivanja i dobivenim rezultatima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Melita Kovačević
(autor)