Pregled bibliografske jedinice broj: 193978
Dječje jaslice i vrtići: upute za programiranje, planiranje i projektiranje
Dječje jaslice i vrtići: upute za programiranje, planiranje i projektiranje / Karač, Zlatko (ur.).
Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2003
CROSBI ID: 193978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječje jaslice i vrtići: upute za programiranje, planiranje i projektiranje
(Kindergarten and nursery: programing, planning and design)
Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Oluić, Veljko ; Žarnić, Tonči ; Bertina, Marina ; Korlaet, Luka ; Rister, Vanja ; Roth-Čerina, Mia
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2003
Stranica
53
ISBN
953-6229-19-6
Ključne riječi
dječji vrtići; jaslice; projektiranje; planiranje
(kindergarten; nursery; design; planning)
Sažetak
"Predškolski odgoj obuhvaća programe odgoja, naobrazbe, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi koji se ostvaruju u dječjim vrtićima. (...) Predškolski odgoj ostvaruje se u skladu s razvojnim osobinama i potrebama djece te socijalnim, kulturnim, vjerskim i drugim potrebama obitelji." (Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi, NN 10/97). Djeca od 6 (češće 12) do 36 mjeseci pohađaju jaslice, a od treće godine do odlaska u školu pohađaju vrtić. U prostorima dječjih jaslica i vrtića odvija se složen odgojno-obrazovni proces. Prostorna funkcionalna shema dječjih jaslica i vrtića proizlazi iz funkcionalnih uvjeta za provedbu programa odgojno-obrazovnog rada, boravka i igre. Treba istražiti nove funkcionalne, prostorne i oblikovne mogućnosti. Nema jednoznačnih, gotovih i završnih rješenja od programa do detalja, svaki je zadatak u tom smislu tema novih istraživanja i mogućnosti. Kao što nalazimo u svakom djetetu ličnost, tako i arhitekturom, njezinom individualnošću, a posebice cjelovitošću i jedinstvenim djelovanjem svih unutarnjih i vanjskih površina, stvaramo fizionomiju arhitekture dječjih jaslica i dječjih vrtića. Stoga je teško odrediti tipologiju dječjih jaslica i vrtića te odrediti normativne elemente. Dječje jaslice i vrtić prvi su socijalni prostor izvan obiteljskog doma s kojim djeca dolaze u kontakt, sagledavaju ga, orijentiraju se i komuniciraju s njim pa njegovo oblikovanje zahtijeva veliku pažnju i odgovornost. Unutarnji i vanjski prostori trebaju pružiti ugođaj sredine koja rado prima djecu. Ta sredina svojim prilazima i zgradama, vrtom, igralištem i opremom predstavlja jedinstvenu pedagošku misao, funkcionalno ostvarenu kroz arhitekturu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam
POVEZANOST RADA
Projekti:
0054025
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb
Profili:
Veljko Oluić
(autor)
Tonči Žarnić
(autor)
Hildegarde Auf-Franić
(autor)
Marina Bertina
(autor)
Vanja Rister
(autor)
Mia Roth-Čerina
(autor)