Pregled bibliografske jedinice broj: 193940
Podrška roditeljima predškolske djece u Poliklinici SUVAG kroz radionice za roditelje : radionica : prikaz projekta grupnog rada s roditeljima djece sa slušnim i govornim oštećenjima u Predškolskom odjelu Poliklinike SUVAG
Podrška roditeljima predškolske djece u Poliklinici SUVAG kroz radionice za roditelje : radionica : prikaz projekta grupnog rada s roditeljima djece sa slušnim i govornim oštećenjima u Predškolskom odjelu Poliklinike SUVAG // Sažetci radova / GODIŠNJA konferencija hrvatskih psihologa (12 ; 2004. ; Opatija) / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. str. 53-53 (demonstracija, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 193940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podrška roditeljima predškolske djece u Poliklinici SUVAG kroz radionice za roditelje : radionica : prikaz projekta grupnog rada s roditeljima djece sa slušnim i govornim oštećenjima u Predškolskom odjelu Poliklinike SUVAG
Autori
Gregl, Ana ; Gavrilović, Zdenka ; Jukić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Sažetci radova / GODIŠNJA konferencija hrvatskih psihologa (12 ; 2004. ; Opatija)
/ Kolić-Vehovec, Svjetlana - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004, 53-53
Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psohologa (12 ; 2004 ; Opatija)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
-
Sažetak
Ako dijete promatramo s razvojnog aspekta, onda je jasna nužnost povezanosti vrtića, odnosno, rehabilitacijske ustanove i roditelja. Povezanost ustanove u kojoj dijete boravi veći dio dana i ostvarivanje odnosa povjerenja čini roditelja, a posredno i dijete sigurnijim. Obitelji djece sa slušnim i/ili govornim oštećenjima podvrgnute su mnogobrojnim životnim teškoćama koje kod njih uzrokuju stres i dovode ih do nezadovoljstva. Svi ti problemi fokusiraju im pažnju na negativne aspekte njihove životne pozicije. Zbog toga ne mogu djelovati konstruktivno i zadovoljavati niti vlastite niti djetetove emocionalne potrebe. Intelektualne funkcije (ego funkcije), pa tako i govor ne mogu se adekvatno razvijati ako dijete nije na pravi način gratificirano od majke, a poslije treće godine i od oca. Stoga su nam ciljevi u grupnom radu s roditeljima omogućiti im da životnu situaciju sagledaju na nov način i daju joj novo značenje te aktivirati njihove resurse. Iz toga proizlazi i prihvaćanje djeteta s njegovim specifičnostima ; sagledavanje vlastitih emocionalnih problema i potreba djeteta ; izgradnja dobrog kontakta s djetetom i konačno preuzimanje odgovornosti za svoj i djetetov život. Na taj način podižemo razinu kompetencije i osjećaj zadovoljstva roditelja što stvara povoljnu pozadinu za rehabilitaciju djece. Roditelji su tada i bolji suradnici u rehabilitaciji, imaju više strpljenja za djetetove poteškoće i spremniji su se davati svojoj djeci. U grupnom radioničkom radu s roditeljima koristili smo se između ostalog metodom sistemske psihoterapije "Change - Promjena" koja kao i verbotonalna metoda akademika prof. dr. Petra Guberine aktivira resurse, a sve s ciljem rehabilitacije. Ova će radionica biti prikaz načina i metoda rada te ostvarenih ciljeva i rezultata u našem vrlo intenzivnom radu s roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija