Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 193486

Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća // Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi
Tučepi: Osnovna škola Tučepi, 1996. str. 71-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 193486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća
(Some features of a childhood in first half of 20th ct. in Tucepi)

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi / - Tučepi : Osnovna škola Tučepi, 1996, 71-84

Skup
Stogodišnjica škole Tučepi

Mjesto i datum
Tučepi, Hrvatska, 1996

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Antropologija odgoja i obrazovanja; istraživanje
(anthropology of education; research)

Sažetak
Autorica razmatra učinke modernizacije na promjene obiteljskog i društvenog položaja djece rane školske dobi te iznosi dio rezultata empirijskog istraživanja u selu Tučepi, koji su u znatno širem obliku objavljeni u posebnoj studiji. Ona ističe da modernizacija nije utjecala samo na promjene u svijetu odraslih nego je znatno izmijenila sadržaj i manifestacije djetinjstva i odnose između roditelja i djece. Promjene se osobito u vidljive u povećanoj usmjerenosti roditelja na dijete, što početkom druge polovice stoljeća pokazuje značajke pedocentrizma, produženju razdoblja djetinjstva u kojemu se dječje radne obveze zamjenjuju igrom i školskim učenjem, te u porastu roditeljske sklonosti za materijalnim zbrinjavanjem djece tijekom čitava života. Znanstveni doprinos ovog rada antropologiji djetinjstva, kao dijelu antropologije odgoja i obrazovanja, očituje se u izboru teme i pristupu njezinoj obradi. Autorica se prihvatila u našoj pedagogiji zapostavljenog područja - razmatranja promjena u shvaćanju djetinjstva i društvenog položaja djece do kojih dolazi pod utjecajem nagle modernizacije seoske sredine na predlošku etnografskog istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća // Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi
Tučepi: Osnovna škola Tučepi, 1996. str. 71-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Spajić-Vrkaš, V. (1996) Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća. U: Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {1996}, pages = {71-84}, keywords = {Antropologija odgoja i obrazovanja, istra\v{z}ivanje}, title = {Neka obilje\v{z}ja tu\v{c}epskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stolje\'{c}a}, keyword = {Antropologija odgoja i obrazovanja, istra\v{z}ivanje}, publisher = {Osnovna \v{s}kola Tu\v{c}epi}, publisherplace = {Tu\v{c}epi, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {1996}, pages = {71-84}, keywords = {anthropology of education, research}, title = {Some features of a childhood in first half of 20th ct. in Tucepi}, keyword = {anthropology of education, research}, publisher = {Osnovna \v{s}kola Tu\v{c}epi}, publisherplace = {Tu\v{c}epi, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font