Pregled bibliografske jedinice broj: 193486
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća // Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi
Tučepi: Osnovna škola Tučepi, 1996. str. 71-84 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 193486 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća
(Some features of a childhood in first half of 20th ct. in Tucepi)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi
/ - Tučepi : Osnovna škola Tučepi, 1996, 71-84
Skup
Stogodišnjica škole Tučepi
Mjesto i datum
Tučepi, Hrvatska, 1996
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Antropologija odgoja i obrazovanja; istraživanje
(anthropology of education; research)
Sažetak
Autorica razmatra učinke modernizacije na promjene obiteljskog i društvenog položaja djece rane školske dobi te iznosi dio rezultata empirijskog istraživanja u selu Tučepi, koji su u znatno širem obliku objavljeni u posebnoj studiji. Ona ističe da modernizacija nije utjecala samo na promjene u svijetu odraslih nego je znatno izmijenila sadržaj i manifestacije djetinjstva i odnose između roditelja i djece. Promjene se osobito u vidljive u povećanoj usmjerenosti roditelja na dijete, što početkom druge polovice stoljeća pokazuje značajke pedocentrizma, produženju razdoblja djetinjstva u kojemu se dječje radne obveze zamjenjuju igrom i školskim učenjem, te u porastu roditeljske sklonosti za materijalnim zbrinjavanjem djece tijekom čitava života. Znanstveni doprinos ovog rada antropologiji djetinjstva, kao dijelu antropologije odgoja i obrazovanja, očituje se u izboru teme i pristupu njezinoj obradi. Autorica se prihvatila u našoj pedagogiji zapostavljenog područja - razmatranja promjena u shvaćanju djetinjstva i društvenog položaja djece do kojih dolazi pod utjecajem nagle modernizacije seoske sredine na predlošku etnografskog istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski