Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 193482

Education and multiculturalism


Spajić-Vrkaš, Vedrana
Education and multiculturalism // School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference
Strasbourg: Vijeće Europe, 1996. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 193482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Education and multiculturalism

Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference / - Strasbourg : Vijeće Europe, 1996

Skup
School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 11.09.1995. - 15.09.1995

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
multikulturalizam; interkulturalizam; akulturalizam
(multiculturalism; interculturalism; aculturalism)

Sažetak
Oslanjajući se na jedan od najutjecajnijih modela osobnosti u antropologiji i društvenim znanostima koji identitet objašnjava na tri razine (pripadnost ljudskom rodu, pripadnost socio-kulturnoj grupi i pripadnost sebi), autorica propituje uzroke koji su u novije vrijeme doveli do zapostavljanja osobnog identiteta na račun identiteta grupe u znanosti i javnosti općenito. U tom kontekstu, ona objašnjava zašto su u demokratskim zemljama politike kulturnog identiteta zamijenjene multikulturalnim ili interkulturalnim politikama i kako su te politike utjecale ne promjene ciljeva, sadržaja i metoda odgoja i obrazovanja na svim razinama školovanja te potakle uvođenje posebnih programa interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja. Iako se svrha uvođenja tih programa povezuje s poticanjem kulturnog razumijevanja, snošljivosti, suradnje i razmjene u višekulturalnim društvima, autorica naglašava da je, zbog načina na koji se programi interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja objašnjavaju i primjenjuju u većini škola, upitno u kojoj mjeri oni ostvaruju ciljeve pluralne demokratske zajednice. Stoga ona predlaže da se umjesto termina interkulturalizam ili multikulturalizam uvede pojam akulturizma, koji izravno upućuje na kulturni reciprocitet, odnosno na razmjenu kultura različitih grupa koje čine pluralna društva. Zbog problema koji se obrađuju, kritičkog diskursa kojim se razotkriva niz nedostataka postojećih politika i programa odgoja i obrazovanja usmjerenih na osiguranje stabilnosti kulturno pluralne zajednice, te zbog ideje akulturizma kao temelja školske djelatnosti, tekst daje originalan znanstveni doprinos teoriji interkulturalnog odgoja i obrazovanja i antropologiji odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vedrana Spajić-Vrkaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Spajić-Vrkaš, Vedrana
Education and multiculturalism // School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference
Strasbourg: Vijeće Europe, 1996. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Spajić-Vrkaš, V. (1996) Education and multiculturalism. U: School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference.
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {1996}, keywords = {multikulturalizam, interkulturalizam, akulturalizam}, title = {Education and multiculturalism}, keyword = {multikulturalizam, interkulturalizam, akulturalizam}, publisher = {Vije\'{c}e Europe}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Spaji\'{c}-Vrka\v{s}, Vedrana}, year = {1996}, keywords = {multiculturalism, interculturalism, aculturalism}, title = {Education and multiculturalism}, keyword = {multiculturalism, interculturalism, aculturalism}, publisher = {Vije\'{c}e Europe}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font