Pregled bibliografske jedinice broj: 193479
A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study
A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study // European Conference on Educational Research (ECER98): Book of Abstracts / ? (ur.).
Ljubljana: Pedagoški inštitut Slovenija, 1998. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 193479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
European Conference on Educational Research (ECER98): Book of Abstracts
/ ? - Ljubljana : Pedagoški inštitut Slovenija, 1998
Skup
European Conference on Educational Research (ECER98)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 17.09.1998. - 20.09.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje za ljudska prava; holistički pristup; istraživanje
(education for human rights; holistic approach; research)
Sažetak
U tekstu se govori o pretpostavkama izrade holističkog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava na primjeru hrvatskog modela koji je razvijen kao dio projekta "Obrazovanje za mir i ljudska prva za hrvatske osnovne škole". Upozorava se na nedostatak argumentacije prilikom određivanja ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava, što najčešće završava izborom neprimjerenih sadržaja i zapostavljanjem vrednovanja ili praćenja uspješnosti učenika. S tim u svezi, prikazuju se rezultati faktorske analize podataka dobivnih empirijskim istraživanjem učitelja prema kojima se oni mogu podijeliti u dvije grupe: oni koji su više usmjereni konzervativnim i oni koji su skloniji liberalnim vrednotama. Postojanje tih dviju grupa upućuje na potrebu izrade tzv. osjetljivih programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji će primjereno odgovoriti na različita usmjerenja učitelja. Budući da je, s jedne strane, nastao na temelju analize više desetaka programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava u svijetu i, s druge strane, na temelju rezultata empirijskog istraživanja o vrijednosnim i drugim orijentacijama učitelja, ovaj rad po svojoj temi i pristupu, predstavlja originalan znanstveni doprinos antropologiji odgoja i obrazovanja i teoriji interkulturalnog odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
NEPOTPUN BIBLIOGRAFSKI ZAPIS!!