Pregled bibliografske jedinice broj: 193382
Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva
Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva // Pedagogijska istraživanja, 1 (2004), 2; 207-220 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 193382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje među vršnjacima - problem obitelji, škole i društva
(Bullying - the problem of family, school and society)
Autori
Zloković, Jasminka
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2004), 2;
207-220
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
neprihvatljivo ponašanje; nasilje među djecom; učitelji i roditelji u prevenciji nasilja
(unacceptable behaviour; bullying; teacher and parents in the prevention of violence)
Sažetak
Različita su gledišta o tome što je to društveno (ne)prihvatljivo ponašanje i koji su njegovi uzroci. Humanistički pristup prevenciji društveno neprihvatljivog ponašanja i stručnoj pomoći podrazumijeva uzimanje u obzir razvojnih procesa, bioloških i genetičkih osobina, kao i kulturalnih i društvenih čimbenika koji utječu na ponašanje individuuma. U nizu društveno neprihvatljivih ponašanja posebno ističemo pojavu nasilja koje se događa nad djecom i među djecom u različitim socijalnim sredinama, u obitelji, školi, na ulici, široj okolini. Rezultati ispitivanja koje smo proveli na uzorku od 161 učenika šestih i sedmih razreda četiriju osnovnih škola upućuju na potrebu razvijanja programa prevencije nasilja. Osim rezultata koji upućuju na zaključak o različitim oblicima nasilja među djecom u školi, zaprepašćuju podaci o učiteljevu nereagiranju u situacijama nasilja koje se događa među djecom. To je jedna od pojava na koju je nužno upozoriti kako bi se mijenjali neki neprimjereni postupci i stajališta odraslih o problemima djece. Jednu od mogućnosti vidimo i u sustavnim programima prevencije i educiranja ne samo djece već i odraslih koji su s njima u svakodnevnom kontaktu. Polazeći sa stajališta suvremene pedagogije, u radu se, sukladno temeljnim ciljevima Povelje UN-a o zaštiti i razvoju djece, predlažu neki sadržaji i metode programa prevencije nasilja među djecom. Navode se i argumenti prema kojima se, osim stručne utemeljenosti u radu na prevenciji nasilja, važnima pokazuje i socijalna osjetljivost za probleme djece.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Sažetak rada napisan je na engleskom i njemačkom jeziku
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts