Pregled bibliografske jedinice broj: 192773
Elektroliti i njihove otopine
Elektroliti i njihove otopine // XIX. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka = XIX CrOatian Meeting of Chemists and Chemical Engineers : Book of abstracts / Rapić, Vladimir ; Rogošić, Marko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2005. (demonstracija, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 192773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektroliti i njihove otopine
(Electrolytes and their Solutions)
Autori
Valić, Srećko ; Sinčić-Modrić, Gordana ; Klepac, Damir ; Dubrović, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Izvornik
XIX. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera : Knjiga sažetaka = XIX CrOatian Meeting of Chemists and Chemical Engineers : Book of abstracts
/ Rapić, Vladimir ; Rogošić, Marko - Zagreb : Hrvatsko društvo kemijskih inženjera i tehnologa (HDKI) ; Hrvatsko kemijsko drustvo, 2005
ISBN
953-6894-23-8
Skup
XIX. hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.04.2005. - 27.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
elektroliti ; otopine ; provodnost
(electrolytes ; solutions ; conductivity)
Sažetak
Višegodišnjim iskustvom u nastavnom radu sa studentima dolazimo do zaključka da velikom broju studenata razumijevanje pojmova "elektrolit" i "otopina elektrolita" predstavlja problem. I dok su jedni ove pojmove tijekom svog školovanja usvojili samo dijelom, drugi ih shvaćaju površno ili sasvim krivo. Vrlo je mali broj onih koji na pitanje: "Što su elektroliti?" odgovaraju pouzdano i temeljito. Cilj je ove radionice prikazati jedan od načina na koji se u nastavi kemije u osnovnim i srednjim školama može uvesti pojmove "elektrolit" i "otopina elektrolita". Rad se temelji na izvođenju pokusa kojim sezorno prikazuje da otopine nekih tvari provode električnu struju, dok otopine drugih tvari ne provode električnu struju. Za izvođenje pokusa koristi se strujni krug u kojem se nalazi jedna žarulja, a otopina čija se provodnost električne struje ispituje služi kao "prekidač". Uranjanjem elektroda u otopinu elektrolita, žarulja zasvjetli. Kod otopina neelekrtolita, prilikom uranjanja eletroda u otopinu, žarulja ne zasvjetli. Pozornost je, dakle, usmjerena na zorni prikaz provodljivosti struje kroz otopine. Nastavnik postavlja pitanje učenicima na koje oni moraju pronaći odgovor na temelju rezultata izvedenog demonstracijskog pokusa, a to pitanje glasi: "Zašto neke otopine provode električnu struju, a druge ne provode?" Učenici zaključuju da tvari koje otapanjem u vodi disociraju na ione (ili ionizioraju) provode električnu struju, dok tvari čijim otapanjem u vodi ne nastaju ioni ne provode električnu struju. Slijedi da uzrok provodljivosti električne struje čine slobodni, gibljivi, solvatizirani ioni. Nastavnik mora posebno naglasiti razliku između vodiča električne struje i elektrolita. Ovakav pristup uvođenju novih pojmova, baziran na pokusu i zornom predočavanju vodljivosti potiče kreativnost učenika i daje im mogućnost da na temelju ranije usvojenih pojmova sami donose zaključke. Praksa pokazuje da na ovaj način učenici mogu dobro razumijeti i trajno usvojiti nove činjenice koje tako postaju dijelom njihovog ukupnog znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb