Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 192615

Suvremena nastava: interkulturalne paradigme


Hrvatić, Neven
Suvremena nastava: interkulturalne paradigme // CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA / Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 74-81 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 192615 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremena nastava: interkulturalne paradigme
(CONTEMPORARY TEACHING: INTERCULTURAL PARADIGMS)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA / Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005, 74-81

Skup
Suvremena nastava

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2002. - 06.12.2002

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava; obrazovanje; učitelj; učenik; sadržaj; interkulturalni sadržaji
(teaching; education; teacher; student; content; intercultural contents)

Sažetak
Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Nova odrednica sva tri segmenta nastave (učitelj, učenik i sadržaj), zavisit će i od interkulturalnog pristupa koji će u konačnici moći omogućiti učenicima pravo na različitost, doprinositi ostvarivanju jednakih mogućnosti, kao i pripremati sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Rezultati istraživanja (u okviru znanstveno-istraživačkog projekta "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture") su pokazali kako vrijednosni stavovi ispitanika (učenici, nastavnici, roditelji) pokazuju različite tenedncije, u odnosu na ispitivane dimenzije kulture prema Hostedeovom modelu, te ih svakako treba uzeti u obzir kod strukturiranja nacionalnog školskog kurikuluma, kao i suvremenoj nastavi. Postojanje socijalne distance znakovito upućuju na potrebu utemeljenja interkulturalnog kurikuluma gdje će suvremena nastava biti u funkciji kulturne integracije, protiv predrasuda, stereotipova i diskriminacije, a za pluralizam i demokraciju. Školski kurikulum valjalo bi "osloboditi" od predmeta i sadržaja koji nepotrebno opterećuju učenike, a u nastavni program uključiti sadržaje vezane za odgoj za mir, demokraciju, kao i interkulturalne sadržaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Suvremena nastava: interkulturalne paradigme // CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA / Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 74-81 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hrvatić, N. (2005) Suvremena nastava: interkulturalne paradigme. U: Peko, A., Borić, E. & Sablić, M. (ur.)CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2005}, pages = {74-81}, keywords = {nastava, obrazovanje, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, sadr\v{z}aj, interkulturalni sadr\v{z}aji}, title = {Suvremena nastava: interkulturalne paradigme}, keyword = {nastava, obrazovanje, u\v{c}itelj, u\v{c}enik, sadr\v{z}aj, interkulturalni sadr\v{z}aji}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2005}, pages = {74-81}, keywords = {teaching, education, teacher, student, content, intercultural contents}, title = {CONTEMPORARY TEACHING: INTERCULTURAL PARADIGMS}, keyword = {teaching, education, teacher, student, content, intercultural contents}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font