Pregled bibliografske jedinice broj: 192527
Obrazovanje korisnika u visokoškolskim knjižnicama: novi pristupi u mrežnom okruženju
Obrazovanje korisnika u visokoškolskim knjižnicama: novi pristupi u mrežnom okruženju, 2005., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 192527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje korisnika u visokoškolskim knjižnicama: novi pristupi u mrežnom okruženju
(User education in academic libraries: new approaches in electronic environment)
Autori
Špiranec, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.02
Godina
2005
Stranica
122
Mentor
Lasić-Lazić, Jadranka
Ključne riječi
visokoškolske knjižnice; obrazovanje korisnika; cjeloživotno učenje; učenje na daljinu; informacijska pismenost; Hrvatska; istraživanje; model edukacije korisnika
(academic libraries; user education. lifelong learning; distance learning; information literacy; Croatia; survey; user education model)
Sažetak
U društvu znanja sposobnosti poput informiranog donošenja odluka, upravljanja informacijama i vlastitim procesom učenja (znati učiti) postaju elementarnom težnjom obrazovanja i obrazovnih sustava na svim razinama. Knjižnice su oduvijek zauzimale infrastrukturno mjesto u obrazovanju, a suvremeni kontekst njihovu poziciju dodatno ojačava. Obrazovnu su funkciju knjižnice oduvijek provodile, no danas to čine na novoj filozofskoj osnovi koja podrazumijeva preobrazbu populacije kojoj je namijenjena, sadržaja koje nudi, medija kojim se ostvaruje, te općenito njene relevantnosti za šire društveno okruženje. Rad je na teorijskoj i empirijskoj razini posvećen obrazovanju korisnika knjižnica visokog obrazovanja, koje su, uz školske, najizravnije okrenute podršci odgojno-obrazovnih procesa matičnih ustanova. U radu se prvo govori o prevladavajućim teorijskim paradigmama obrazovanja, koje po svojoj naravi uvećavaju ulogu knjižnice u obrazovnim procesima, ali se također mogu prenijeti na obrasce obrazovnih aktivnosti u knjižnicama. Obrazovanje u knjižničnom okruženju prvo će se pojmovno odrediti, a potom prikazati njegov povijesni razvitak. Autorica će se osvrnuti na suvremene odrednice preobrazbe obrazovanja u knjižnicama, koju je moguće tumačiti kroz koncept informacijske pismenosti kao novog sadržajnog i koncepcijskog određenja edukacije korisnika, ali i kroz novi medij kojim se ona nudi i "dostavlja" do korisnika, a to su najnovije mrežne tehnologije, primarno zasnovane na World Wide Web-u. Knjižnice kao dio obrazovno-obavijesne infrastrukture mogu dati jedinstven i specifičan doprinos svojom predodređenošću za podupiranje ključnih potreba koje se izravno ili neizravno odnose na pristup i korištenje znanja i informacija ili cjeloživotno učenje. U radu se ujedno ispituje stanje obrazovanja korisnika viskokoškolskih knjižnica u Hrvatskoj u odnosu na analizirane pravce u svijetu, kako bi se u posljednjem poglavlju konceptualizirao model edukacije koji može poslužiti kao okosnica oblikovanja programa edukacije u knjižnicama u Hrvatskoj. Model predviđa transformaciju tradicionalnih oblika edukacije korisnika na sadržajnoj, metodičkoj i organizacijskoj razini, koje u ukupnosti donose novu filozofiju obrazovanja korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA