Pregled bibliografske jedinice broj: 192523
Repozitoriji digitalnog obrazovnog materijala kao sastavnica kvalitete suvremenih koncepta obrazovanja
Repozitoriji digitalnog obrazovnog materijala kao sastavnica kvalitete suvremenih koncepta obrazovanja // Edupoint, 5 (2005), 33. (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 192523 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Repozitoriji digitalnog obrazovnog materijala kao sastavnica kvalitete suvremenih koncepta obrazovanja
(Repositories of learning materials - the backbone of the modern education)
Autori
Lasić-Lazić, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja
Izvornik
Edupoint (1334-2738) 5
(2005), 33;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
digitalni obrazovni materijal; virtualna obrazovna okruženja; repozitoriji; objekti učenja
(digital learning contents; virtual learning environments; repositories; learning objects)
Sažetak
U okrilju recentnih spoznaja o obrazovanju, suvremenog konteksta znanosti i istraživačkog rada te tehnološkog razvitka, obrazovna građa sve češće nastaje, distribuira se i postaje dostupna u digitalnom obliku. Primjereni mehanizmi i instrumenti omogućili bi organiziranje, pretraživanje i pronalaženje toga materijala, a njegovo bi ponovno korištenje (reuse) doprinjelo racionalnosti i učinkovitosti procesa obrazovanja te osiguralo iscrpnije iskorištavanje intelektualnog potencijala akademske sredine. U radu su prikazani repozitoriji kao primjeri mehanizama koji omogućavaju sustavno upravljanje procesima objavljivanja, pristupa i pohrane nastavnog/obrazovnog sadržaja. Autorice nude nekoliko definicija te opisuju funkcionalnosti i moguća rješenja organizacije repozitorija. Osobitu pažnju posvećuju objektima učenja (learning objects) kao temeljnim jedinicama koje se pohranjuju u repozitorije (ili su dostupni putem njih), oko kojih se još uvijek nije iskristaliziralo jedinstveno stajalište, te mogućim problemima i nedoumicama koje se vezuju uz repozitorije i objekte učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti