Pregled bibliografske jedinice broj: 192500
Model permanentnog usavršavanja nastavnika
Model permanentnog usavršavanja nastavnika // Pedagogijska istraživanja, 2 (1) (2005), 1; 17-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 192500 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model permanentnog usavršavanja nastavnika
(The model of in-service teacher training)
Autori
Radeka, Igor ; Sorić, Izabela
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2 (1)
(2005), 1;
17-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
permanentno usavršavanje; nastavnik; INSETT; TPD
(In-service teacher training; teacher; INSETT; TPD)
Sažetak
U radu se analizira empirijsko istraživanje permanentnog usavršavanja nastavnika osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Za ispitivanje je konstruiran upitnik na temelju kojeg su obrađena stajališta 462 reprezentativno odabranih nastavnika. Utvrđeno je da nastavnici imaju potrebu za permanentnim usavršavanjem, ali drugačijim od postojećeg. Usavršavanjem nastavnika danas dominira rad u okviru strukovnih udruga i spontana razmjena iskustava, što je obrnuto od očekivanog. Iako je većini poznata obaveza vlastita usavršavanja, tek polovica nastavnika sudjeluje u izradi osobnih programa usavršavanja, i to bez velike osobne inicijative. Čak 3/4 smatra da je u njihovoj školi u određenoj mjeri zapostavljeno usavršavanje, što potvrđuje podatak da se preko 4/5 nastavnika u 2002/03. godini usavršavalo manje od 10 školskih sati. Nastavnici nisu zadovoljni ni financiranjem permanentnog usavršavanja, pri čemu očekuju veći doprinos odgovarajućih državnih i javnih ustanova. Iz dobijenih rezultata proizlazi da je postojeći model permanentnog usavršavanja nastavnika neusklađen s potrebama, što iziskuje promjene u tom smjeru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Sciences Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts