Pregled bibliografske jedinice broj: 192495
Stavovi potrošača na zagrebačkom tržištu o ekološki proizvedenoj hrani
Stavovi potrošača na zagrebačkom tržištu o ekološki proizvedenoj hrani, 2005., diplomski rad, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 192495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi potrošača na zagrebačkom tržištu o ekološki proizvedenoj hrani
(Consumer preferences towards organic products in Zagreb market)
Autori
Mihajlović, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.04
Godina
2005
Stranica
50
Mentor
Radman, Marija
Ključne riječi
anketa; stavovi; ekološki proizvodi
(survey; attitudes; organic food)
Sažetak
Cilj rada je utvrditi koliko potrošači poznaju ekološke proizvode, koliko često ih kupuju, te kakve stavove imaju prema tim proizvodima. Anketno ispitivanje je provedno na sajmu "Dani Hrvatskoga sela" u prosincu 2002. godine, na uzorku od stotinu ispitanika. Trećina ispitanika su se izrazili kao česti i vrlo česti kupci eko-proizvoda. Polovica ispitanika najčešće kupuje ekološki proizvedeno voće i povrće. 35% ispitanika nabavljaju eko-proizvode na zagrebačkim tržnicama. Najčešći razlog kupnje ekoloških proizvoda je mišljenje kupaca da su ekoproizvodi zdraviji, kvalitetniji, ukusniji i trajniji od konvencionalnih proizvoda. Ispitanici nisu zadovoljni s cijenom i izgledom eko-proizvoda. Oko tri četvrtine ispitanika bi platilo 5-10% višu cijenu za ekološki proizvod u odnosu na konvencionalni proizvod. Samo trećina ispitanika tvrdi da poznaje ponudu eko-proizvoda u Zagrebu. Vrlo mali broj ispitanika je upoznat i sa zakonskom regulativom u području ekološke poljoprivrede. Zbog svega toga su potrebne dodatne promotivne aktivnosti usmjerene na educiranje potrošača o ekološkoj proizvodnji, posebice o razlikama ekoloških od konvencionalnih proizvoda, ali i o postojećim prodajnim kanalima gdje se mogu nabaviti ekološki proizvodi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija