Pregled bibliografske jedinice broj: 191482
Psihoanalitički pristup fenomenu religije u djelima C. G. Junga
Psihoanalitički pristup fenomenu religije u djelima C. G. Junga, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet družbe Isusove/Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 191482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihoanalitički pristup fenomenu religije u djelima C. G. Junga
(C. G. Jung's psychoanalytical approach to the phenomenon of religion)
Autori
Dragun, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet družbe Isusove/Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.11
Godina
2004
Stranica
151
Mentor
Lasić, Hrvoje
Ključne riječi
san; simbol; arhetip; kolektivno nesvjesno; individividuacija; projekcija; kompleks; sjena; anima/animus; mandala; Jastvo; Božja Slika; unutrašnji Bog; Istok-Zapad; alkemija; mitologija; integracija; kulturni sustav; dualizam; monizam; psihoanaliza
(dream; symbol; archetype; collective unconscious; individuation process; projection; complex; shadow; anima/animus; mandala; the self; God-image; inner God; East-West; alchemy; mythology; integration; cultural system; dualism; monism; psychoanalysis)
Sažetak
Čovjekovo nesvjesno je vrelo simbola i arhetipova koji najčešće izlaze na vidjelo u snovima. Simboli i arhetipovi su univerzalni i ponovljivi, predstavljaju kolektivno psihičko nasljeđe. Osvještavanje unutrašnjih simbola i arhetipova osnova je procesa individuacije. Proces individuacije se sastoji od osvještavanja unutrašnjih fragmenata (kompleksa). Ti kompleksi su po Jungu: svakodnevno "ja", sjena, anima/animus i Jastvo. Sjena predstavlja potisnute negativne karakteristike. Anima je "unutrašnja žena u muškarcu", a animus je "unutrašnji muškarac u ženi". Jastvo je cjelina rascjepkanih djelova, plod procesa individuacije te pokazatelj uspješne unutrašnje integracije. Jastvo je viša psihička cjelina, totalitet. Jung zamjećuje paralelizam takvog totaliteta s idejom Boga - simbol Boga je za njega isto što i simbol Jastva. Autorica zamjećuje da se na kulturalnoj razini zbiva slični proces kao i na dubinsko-psihološkoj razini. Primjerice, u religijama zatičemo dualističke i pluralističke sustave koji se na višim kulturnim nivoima stapaju u monističke, monoteističke ili holističke sustave. Izučavanje mitoloških i mističkih sustava prošlosti (gnosticizma, alkemije i sl.)pruža nam evidenciju o postojanju pluralističkih simbola koji se postepeno stapaju u simbole cjeline (mandalu, Sliku Božju i sl.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filozofija