Pregled bibliografske jedinice broj: 190805
Sekundarne štete uzrokovane kolizijom ptica i zrakoplova - FOD
Sekundarne štete uzrokovane kolizijom ptica i zrakoplova - FOD // II. savjetovanje o koliziji ptica i zrakoplova u RH / Jerković, Ante (ur.).
Zagreb: Croatia Airlines, 2003. str. 1-8 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 190805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sekundarne štete uzrokovane kolizijom ptica i zrakoplova - FOD
(Secondary damages caused by bird strike - FOD)
Autori
Galović, Borivoj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
II. savjetovanje o koliziji ptica i zrakoplova u RH
/ Jerković, Ante - Zagreb : Croatia Airlines, 2003, 1-8
Skup
II. stručno-znanstveno savjetovanje o koliziji ptica i zrakoplova u RH
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 20.05.2003. - 21.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kolizija s pticama; zrakoplov; šteta; FOD
(bird strike; aircraft; damage; FOD)
Sažetak
Jedno od specifičnih oštećenja zrakoplova stranim objektom - FOD (Foreign Object Damage) je kolizija s pticama. Opanost je tim veća, budući se u najvećem broju slučajeva dešava na nižim nadmorskim visinama, kada je zrakoplov u polijetanju ili prilazu za slijetanje. U tim fazama leta, zrakoplov leti u tako-zvanom II režimu, odnosno na maloj visini i maloj brzini, gdje je energetska bilanca vrlo niska i lako dođe do rušenja zrakoplova. Homologacijom zrakoplova, utvrđeno je da konstrukcija mora udovoljavati standardima i održati integritet do određenog nivoa i za određeni period prilikom kolizije. Također, zrakoplovni motori moraju posjedovati zahtjevanu otpornost od razaranja pri takvoj koliziji. Postoji međutim prisutna problematika i ugrožena sigurnost lezenja naknadno, kao sekundarna oštećenja motora uzrokovana kolizijom s pticama. Začepljenjem izgorjelih ostataka u "vrućem" dijelu motora, može uzrokovati otkaz motora i velike štete, nakon dužeg perioda ili čak par tisuća sati rada motora. Specifičnost sekundarnog oštećenja je postupno i dugotrajno nastajanje oštećenja, odnosno postupni gubitak integriteta i performansi zrakoplovnog motora. Rad prikazuje primjere i mogući način detekcije takvih oštećenja prije nego dođe do potpunog otkaza motora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA