Pregled bibliografske jedinice broj: 190792
Istraživačka nastava biologije
Istraživačka nastava biologije. Zagreb: Školske novine, 1994 (monografija)
CROSBI ID: 190792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživačka nastava biologije
(Research orientid biology teaching)
Autori
De Zan, Ivan
Ostali urednici
Žigić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Školske novine
Grad
Zagreb
Godina
1994
Stranica
144
ISBN
953-160-008-2
Ključne riječi
istraživački usmjerena nastava biologije; stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad; stupanj vježbanja; stupanj primjene
(the research oriented biology teaching; the stage of problem receiving and solving - the new cognitive work; the stage of exercises; thestage of application)
Sažetak
Istraživački usmjerena nastava biologije podrazumijeva brojne djelatnosti, u čijem se središtu nalazi otkrivanje, određivanje i rješavanje problema i gdje je neposrednost susreta učenika s izvornom stvarnošću i pojavama važnija od učiteljeva posredovanja riječima. S obzirom na to da rješavanje problema nije u službi koju ima otkrivanje i traganje u znansti, nego u službi odgoja i obrazovanja, model istraživački usmjerene nastave biologije uključuje, u temelju, tri stupnja: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad, stupanj uvježbavanja i stupanj primjene. Prvi stupanj (novi spoznajni rad) u kojem učenici otkrivaju "ovdje i sada" problem, oblikuju istraživanje, raspravljaju i dokazuju rješenje, metodologijski zaista odgovara znanstvenom pristupu, dok su ostala dva stupnja (uvježbavanje i primjena) izrazito didaktička. U općem pristupu istraživanja prikazan je razvoj biologije i njegov utjecaj na nastavu biologije. Od uvođenja prirodoslovlja u škole očit je snažan utjecaj temeljnog nastojanja u biologiji na nastavu bioloije. Teorijska razmatranja ovoga problema pokazala su da dostignuća suvremene psihologije mogu, u velikoj mjeri, pridonijeti poboljšanju ustroja nastave. Suvremena didaktika i metodoka biologije postavlja pred nastavu biologije, između ostaloga, i zahtjev za usvajanje metoda i tehnika biologije, i stvaralačko učenje učenika. U iskustvenom dijelu istraživanja provjerena je učinkovitost uporabe modela istraživački usmjerene nastave biologije u 7. razredu osnovne škole, na nastavnoj temi - Srodnost i razvoj biljnog svijeta u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije. Postignuća istraživanja pokazuju da uporaba modela istraživački usmjerene nastave biologije pozitivno utječe na količinu, kakvoću i trajnost znanja te na razvoj sposobnosti za učenje svih kategorija učenika. Cjelokupno istraživanje pokazalo je da se uporabom modela istraživački usmjerene nastave biologije postižu veći odgojno-obrazovni učinci negoli tradicionalnom nastavom biologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija