Pregled bibliografske jedinice broj: 190291
Kupovno ponašanje i preferencije potrošača jabučnog octa na zagrebačkom tržištu
Kupovno ponašanje i preferencije potrošača jabučnog octa na zagrebačkom tržištu // XL. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem, zbornik radova / Kovačević, Vlado ; Jovanovac, Sonja (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 115-116 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 190291 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kupovno ponašanje i preferencije potrošača jabučnog octa na zagrebačkom tržištu
(Purchase behaviour and preference of apple vinegar consumers in the market of Zagreb area)
Autori
Radman, Marija ; Mesić, Željka ; Šubar, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XL. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem, zbornik radova
/ Kovačević, Vlado ; Jovanovac, Sonja - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005, 115-116
Skup
XL. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.02.2005. - 18.02.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jabučni ocat; potrošači; anketa
(apple vinegar; consumer; survey)
Sažetak
Potražnja za jabučnim octom u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, u stalnom je porastu. Međutim, ponuda jabučnog octa na domaćem tržištu još uvijek ne zadovoljava rastuću potražnju, kako u pogledu količina tako i asortimana. Da bi se od jabučnog octa stvorio visoko vrijedan tržni proizvod, pretpostavka je korištenje odgovarajućeg marketing programa. Podloga za izradu marketing programa je bolje poznavanje potencijalnih potrošača. S ciljem identifikacije kupovnih i potrošačkih preferencija potrošača jabučnog octa provedeno je anketno ispitivanje među potrošačima jabučnog octa u gradu Zagrebu. Ispitivanje je pokazalo da najveći broj ispitanika kupuje jabučni ocat barem jednom mjesečno i to najčešće u supermarketima. Ocat se uglavnom koristi za salatu, dok jedan dio ispitanika ocat koristi i u zdravstvene svrhe. Ispitanici preferiraju blagi okus, umjereno izražen miris jabučnog octa, zlatnožutu boju te ocat bez taloga. Od vanjskih obilježja potrošači najveću pažnju pridaju porijeklu jabučnog octa. Veliki broj ispitanika smatra da bi cijena jabučnog octa trebala biti veća u odnosu na cijenu drugih vrsta octova, te bi za litru kvalitetnog jabučnog octa najveći broj ispitanika izdvojio između 16 i 25 kuna. Istraživanje je pokazalo da ispitanici imaju pozitivan stav o jabučnom octu te da postoji zanimanje i potražnja za kvalitetnim jabučnim octom na domaćem tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija