Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 188377

Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole


Žic, Koraljka
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole, 2003., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 188377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole
(Stressors and coping strategies in elementary school students)

Autori
Žic, Koraljka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
20.05

Godina
2003

Stranica
66

Mentor
Brdar, Ingrid

Ključne riječi
izvori stresa; strategije suočavanja sa stresom
(stressors; coping strategies)

Sažetak
Ovim se istraživanjem željelo utvrditi koje su situacije potencijalno izvori stresa za djecuu višim razredima osnovne škole, s posebnim naglaskom na školu. Također se željelo ispitati može li se na temelju nekih obilježja djeteta, kao što su dob, spol, anksioznost i motivacija za postignućem, predvidjeti intenzitet stresa koje će doživjeti dijete u određenoj situaciji kao i njegov izbor strategije suočavanja u stresnoj situaciji koju izaziva loša ocjena. Ispitanici su bili učenici od petog do osmog razreda iz tri osnovne škole (162 djevojčice i 188 dječaka). U predistraživanju je konstruiran upitnik o izvorima stresa kod učenika. Rezultati su pokazali da su najčešći izvori stresa prijatelji, neizvršavanje školskih obaveza, provjere znanja, sukob s roditeljima, metode poučavanja, neuspjeh u igri i odnosi s nastavnicima. Najjači izvori stresa su provjere znanja u školi i sukob s roditeljima, a izrazito najslabiji stresor je neuspjeh u igri. Djevojčece doživljavaju prijatelje značajnom jačim izvorom stresa, dok dječaci značajno jačim doživljavaju stres vezan uz metode poučavanja i neuspjeh u igri. Značajni prediktori rješavanje problema kao strategija suočavanja sa stresom su anksioznost, motiv za postignućem, neizvšavanje školskih obaveza, mlađa dob i metode poučavanja, koji objašnjavaju oko 28 % varijance ove strategije. Značajni prediktori emocionalnih reakcija kao strategije suočavanja sa stresom su anksioznost, niže samopoštovanje i neuspjeh u igri koji objašnjavaju 35 % varijance ove strategije. Značajni prediktori strategije zaboravljanje, koji objašnjavaju 24 % varijance, su anksioznost, mlađa dob, metode poučavanja, prijatelji i neizvršavanje školskih obaveza. 15 % varijance strategije socijalna podrška objašnjavaju anksioznost, neizvršavanje školskih obaveza i mlađa dob učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009024

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ingrid Brdar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žic, Koraljka
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole, 2003., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
Žic, K. (2003) 'Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole', diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}ic, Koraljka}, year = {2003}, pages = {66}, keywords = {izvori stresa, strategije suo\v{c}avanja sa stresom}, title = {Izvori stresa i suo\v{c}avanje kod u\v{c}enika u vi\v{s}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {izvori stresa, strategije suo\v{c}avanja sa stresom}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}ic, Koraljka}, year = {2003}, pages = {66}, keywords = {stressors, coping strategies}, title = {Stressors and coping strategies in elementary school students}, keyword = {stressors, coping strategies}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font