Pregled bibliografske jedinice broj: 188377
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole, 2003., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 188377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvori stresa i suočavanje kod učenika u višim razredima osnovne škole
(Stressors and coping strategies in elementary school students)
Autori
Žic, Koraljka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
20.05
Godina
2003
Stranica
66
Mentor
Brdar, Ingrid
Ključne riječi
izvori stresa; strategije suočavanja sa stresom
(stressors; coping strategies)
Sažetak
Ovim se istraživanjem željelo utvrditi koje su situacije potencijalno izvori stresa za djecuu višim razredima osnovne škole, s posebnim naglaskom na školu. Također se željelo ispitati može li se na temelju nekih obilježja djeteta, kao što su dob, spol, anksioznost i motivacija za postignućem, predvidjeti intenzitet stresa koje će doživjeti dijete u određenoj situaciji kao i njegov izbor strategije suočavanja u stresnoj situaciji koju izaziva loša ocjena. Ispitanici su bili učenici od petog do osmog razreda iz tri osnovne škole (162 djevojčice i 188 dječaka). U predistraživanju je konstruiran upitnik o izvorima stresa kod učenika. Rezultati su pokazali da su najčešći izvori stresa prijatelji, neizvršavanje školskih obaveza, provjere znanja, sukob s roditeljima, metode poučavanja, neuspjeh u igri i odnosi s nastavnicima. Najjači izvori stresa su provjere znanja u školi i sukob s roditeljima, a izrazito najslabiji stresor je neuspjeh u igri. Djevojčece doživljavaju prijatelje značajnom jačim izvorom stresa, dok dječaci značajno jačim doživljavaju stres vezan uz metode poučavanja i neuspjeh u igri. Značajni prediktori rješavanje problema kao strategija suočavanja sa stresom su anksioznost, motiv za postignućem, neizvšavanje školskih obaveza, mlađa dob i metode poučavanja, koji objašnjavaju oko 28 % varijance ove strategije. Značajni prediktori emocionalnih reakcija kao strategije suočavanja sa stresom su anksioznost, niže samopoštovanje i neuspjeh u igri koji objašnjavaju 35 % varijance ove strategije. Značajni prediktori strategije zaboravljanje, koji objašnjavaju 24 % varijance, su anksioznost, mlađa dob, metode poučavanja, prijatelji i neizvršavanje školskih obaveza. 15 % varijance strategije socijalna podrška objašnjavaju anksioznost, neizvršavanje školskih obaveza i mlađa dob učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA