Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 188296

Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca


Orlić, Petra
Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 188296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca
(Leisure, motivation for structured activities and coping with academic stress in high-school students)

Autori
Orlić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
25.02

Godina
2004

Stranica
96

Mentor
Brdar, Ingrid

Ključne riječi
suočavanje s akademskim stresom; slobodno vrijeme
(coping with academic stress; leisure)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos načina provođenja slobodnog vremena, motivacije za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanja sa lošom ocjenom. Problem rada je bio ispitati mogu li se ispitanici klasificirati u grupe na osnovu strategija suočavanja sa lošom ocjenom te razlikuju li se ove grupe u školskom uspjehu, načinima provođenja slobodnog vremena, motivaciji za organizirane slobodne aktivnosti, samopoštovanju, anksioznosti i konzumaciji cigareta, alkohola i lakih droga. U istraživanju je sudjelovalo 270 ispitanika iz tri srednje škole (75 muških i 192 ženska ispitanika) u dobi od 15 do 20 godina. Učenici su klasificirani u četiri grupe s obzirom na strategije suočavanja sa lošom ocjenom. Prvu grupu čine učenici koji prilikom suočavanja sa lošom ocjenom nadprosječno koriste zaboravljanje i rješavanje problema, a ispodprosječno koriste socijalnu podršku, emocije i obitelj. U drugu grupu, nazvanu problem i podrška, svrstani su učenici koji se suočavaju sa lošom ocjenom tako što pokušavaju riješiti problem, sami ili uz pomoć članova obitelji ili prijatelja, ili pak traže podršku, odnosno utjehu kod bliskih ljudi u okolini. Ovi učenici ispod prosjeka koriste emocije i zaboravljanje. Za treću grupu karakteristično je da ispod prosjeka koriste bilo koju od ponuđenih strategija suočavanja sa lošom ocjenom, dok četvrta grupa obuhvaća učenike koji nadprosječno koriste sve strategije suočavanja. Učenici koji puno koriste sve strategije suočavanja sa lošom ocjenom imaju niže samopoštovanje i anksiozniji su od učenika svrstanih u preostale tri grupe. Ti isti učenici značajno više konzumiraju lake droge od učenika svrstanih u grupu za koju je karakteristično da najviše koriste zaboravljanje i rješavanje problema, te u grupu za koju je karakteristično da najviše koriste rješavanje problema, socijalnu podršku, te pomoć i potporu članova obitelji. Učenici svrstani u grupu koja najviše koristi zaboravljanje i rješavanje problema više konzumiraju alkoholna pića od učenika svrstanih u grupu koja se sa lošom ocjenom suočava rješavanjem problema ili traženjem podrške i pomoći. Učenici koji rijetko koriste bilo koju od strategija suočavanja manje izlaze i više se bave sportom od učenika iz preostale tri grupe. Učenici klasificirani u grupu koja najviše koristi rješavanje problema, te socijalnu podršku i pomoć i potporu obitelji više svog slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu no što to čine učenici koji su svrstani u grupu za koju je karakteristična upotreba zaboravljanja i rješavanja problema i učenici koji rijetko koriste strategije suočavanja. Učenici iz grupe za koju je karakteristično rješavanje problema i traženje pomoći i podrške značajno više slobodnog vremena provode družeći se sa braćom i sestrama od učenika iz preostale tri grupe. Učenici za koje je karakteristično da puno koriste sve strategije suočavanja procjenjuju dobivanje loše ocjene značajno stresnijim od preostale tri grupe, dok učenici za koje je karakteristično da rješavaju problem i traže pomoć i podršku dobivanje loše ocjene procjenjuju stresnijim od učenika koji najviše koriste zaboravljanje i rješavanje problema i učenika iz grupe za koju je karakteristično da malo koristi sve strategije suočavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009024

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ingrid Brdar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Orlić, Petra
Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
Orlić, P. (2004) 'Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suočavanje s akademskim stresom kod srednjoškolaca', diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Orli\'{c}, Petra}, year = {2004}, pages = {96}, keywords = {suo\v{c}avanje s akademskim stresom, slobodno vrijeme}, title = {Slobodno vrijeme, motivacija za organizirane slobodne aktivnosti i suo\v{c}avanje s akademskim stresom kod srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {suo\v{c}avanje s akademskim stresom, slobodno vrijeme}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Orli\'{c}, Petra}, year = {2004}, pages = {96}, keywords = {coping with academic stress, leisure}, title = {Leisure, motivation for structured activities and coping with academic stress in high-school students}, keyword = {coping with academic stress, leisure}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font