Pregled bibliografske jedinice broj: 187969
Ratna iskustva i stupanj subjektivnog stresa školske djece u Republici Hrvatskoj
Ratna iskustva i stupanj subjektivnog stresa školske djece u Republici Hrvatskoj // Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture, 39 (1993), 1-4; 33-44 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 187969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ratna iskustva i stupanj subjektivnog stresa školske djece u Republici Hrvatskoj
(Wartime experiences and the degree of subjective stress in school children in the Republic of Croatia)
Autori
Miharija, Živana ; Kuterovac, Gordana ; Franc, Renata
Izvornik
Theleme : časopis za istraživanje edukacije i kulture (1019-7591) 39
(1993), 1-4;
33-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ratna iskustva; subjektivan stres; djeca; program psihološke pomoći
(wartime experience; subjective stress; children; programme of psychological assistance)
Sažetak
Na velikom uzorku djece (N= 5770) provedena je tijekom 1992. godine identifikacija osnovnoškolske djece sa simptomima subjektivnog stresa u nekriznim i ratom zahvaćenim područjima. Ispitano je 25 ratnih iskustava djece i njihova zastupljenost u djece izbjeglica i prognanika. Podaci o ratnim iskutvima djece su faktorizirani te je utvrđeno postojanje pet faktora. Simptomi stresa kod djece utvrđeni su i ispitivanjem njihovih roditelja i učitelja. procjene stresa koje su dobivene od učitelja su faktorizirane i identificirano je devet faktora. U radu je prikazan i jedan program psihološke pomoći djeci u Hrvatskoj koji se provodi radi prevencije i ublažavanja teških psihičkih posljedica traumatskih ratnih iskustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb