Pregled bibliografske jedinice broj: 187934
Zaštita i komunikacija likovne baštine u srednjim likovnim umjetničkim školama u Hrvatskoj
Zaštita i komunikacija likovne baštine u srednjim likovnim umjetničkim školama u Hrvatskoj, 2003., magistarski rad, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 187934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita i komunikacija likovne baštine u srednjim likovnim umjetničkim školama u Hrvatskoj
(The protection and communication of the heritage in secondary art schools in Croatia)
Autori
Brešan, Davorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2003
Stranica
95
Mentor
Vujić, Žarka
Ključne riječi
Likovna baština učeničkih radova; zaštita likovnih radova učenika; muzeološka vrijednost i originalnost učeničkih radova; strukturirane tikanice za stvaranje zbirka; virtualne galerije radova-predmeta.
(Visual art heritage consisting of students' works; the protection of art works of students; museological values and originality of students' works; structured forms for creation of collections; virtual galleries of works-objects.)
Sažetak
Likovna baština radova učenika srednjih likovnih umjetničkih škola u Zagrebu i Splitu kulturno je dobro, svjedočanstvo stoljetne tradicije rada ovih škola na tlu Hrvatske. Zaštita likovnih radova učenika jedna je od temeljnih zadaća u funkciji njezina očuvanja za nadolazeće generacije i komuniciranje njihovih poruka sa svima nama. Učenički radovi u kamenu, drvu, metalu, staklu, foto-papiru, tekstilu, papiru dio su naše kulture, i njihovo je čuvanje njegovanje identiteta ovih stogodišnjih škola. Učenički radovi imaju svoje muzeološke vrijednosti u originalnosti, neponovljivosti, povijesnoj dokumentarnosti, a ujedno su nosioci poruka i nove stvarnosti. Vrijedne i sakupljene učeničke radove prema predloženim kriterijima, potrebno je odmah dokumentirati na predloženim strukturiranim tiskanicama za stvaranje zbirka. Time oni dobivaju drukčiji tretman, jer neki od radova danas su muzealije, a nadolazeći će istima tek postati. Jasno je da će neki radovi, kao do sada, poslužiti kao didaktičko sredstvo u nastavi. Isto tako, važno je omogućiti i osigurati podatke, informacije u virtualnim galerijama radova-predmeta te tako omogućiti posjetiteljima da upoznaju te likovne radove. Likovni radovi učenika su povijesno i kulturno dobro i razlog su čuvanja, prezentiranja i izražavanja, a kao takvi nužno traže sve veći prostor u vremenima koja dolaze, a naš pozitivan odnos prema njima odraz je naše zrelosti.
Izvorni jezik
Hrvatski