Pregled bibliografske jedinice broj: 186853
Suočavanje s akademskim stresom i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika
Suočavanje s akademskim stresom i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 13 (2004), 6; 967-988 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 186853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje s akademskim stresom i aktivnosti u slobodnom vremenu učenika
(Coping with academic stress in relation to leisure activities of elementary and high school students)
Autori
Brdar, Ingrid ; Lončarić, Darko
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 13
(2004), 6;
967-988
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suočavanje s akademskim stresom; slobodno vrijeme
(coping with academic stress; leisure activities)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogu li učenici biti klasificirani u grupe ovisno o tome kako provode slobodno vrijeme i ispitati odnos između strategija suočavanja s akademskim stresom i načina provođenja slobodnog vremena. 455 učenika osnovne i srednje škole obgovorilo je na upitnik Strategije suočavanja s neuspjehom u školi i Upitnik o načinu provođenja slobodnog vremena. Primijenjena je klaster analiza kako bi se učenici klasificirali na temelju odgovora u Upitniku o načinu provođenja slobodnog vremena. Dobivena su četiri klastera ispitanika. Prvi klaster obuhvaća učenike koji najviše slobodnog vremena provode u zabavi. To je najstarija skupina koja ima najlošiji školski uspjeh i najniži rezultat na strategiji rješavanja problema. Drugi klaster čine učenici koji svim aktivnostima u slobodnom vremenu posvećuju manje vremena. Tu skupinu čine mlađi učenici boljeg školskog uspjeha. Kada dobiju lošu ocjenu, najmanje traže socijalnu podršku i najmanje se oslanjaju na strategiju zaboravljanja. Treći klaster čine učenici koji najviše slobodnog vremena provode u čitanju knjiga i odlascima u kazališta. Ta skupina obuhvaća starije učenike prosječnog školskog uspjeha, sklonih traženju socijalne podrške od prijatelja i roditelja. Oni također nisu skloni zaboravljanju loše ocjene. Četvrti klaster obuhvaća učenike koji su najmanje skloni socijalno nepoželjnim oblicima zabave, a najviše vremena provode u sportskim aktivnostima. Ta je grupa učenika najmlađa i ima najbolji školski uspjeh, a u svim strategijama suočavanja s akademskim stresom (osim emocionalnih reakcija) ima najviši rezultat.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus