Pregled bibliografske jedinice broj: 186076
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke, 2004., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 186076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke
(The effect of marketing mix elements on brand equity)
Autori
Rajh, Edo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.12
Godina
2004
Stranica
280
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
tržišna vrijednost marke; marka; strateško upravljanje markom; marketinški miks
(brand equity; brand; strategic brand management; marketing mix)
Sažetak
U disertaciji je detaljno analiziran koncept tržišne vrijednosti maraka. Pri tome su analizirani različiti pristupi definiranju tržišne vrijednosti marke, zatim izvori i koristi od tržišne vrijednosti maraka, različiti teorijski modeli tržišne vrijednosti maraka, te brojne metode kojima se tržišna vrijednost maraka može istraživati i mjeriti. Na temelju analize koncepta tržišne vrijednosti marke u radu je prihvaćena definicija prema kojoj je tržišna vrijednost marke razlika u odabiru potrošača između markom označenog i neoznačenog proizvoda uz istu razinu ostalih obilježja proizvoda. Također, prihvaćen je Yooov model tržišne vrijednosti marke u kombinaciji s Kellerovom konceptualizacijom dimenzionalnosti tržišne vrijednosti marke, pri čemu su kao dimenzije tržišne vrijednosti marke prihvaćene varijable poznatosti marke i imidža marke. Kako bi se definirali strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa fizičkih proizvoda i usluga na nastajanje tržišne vrijednosti marke, u nastavku su analizirane postojeće teorijske spoznaje o utjecaju pojedinog elementa marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke. Sintezom analiziranih spoznaja definirani su strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke, i to posebno za fizičke proizvode i posebno za usluge. Na temelju definiranih modela definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirali definirani strukturni modeli i hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da oba definirana strukturna modela pokazuju prihvatljivu razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti i pokazatelji neizravnog kauzalnog utjecaja omogućili su spoznavanje smjera i intenziteta utjecaja pojedinog analiziranog elementa marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke. Naposljetku, analizirane su i diskutirane implikacije rezultata istraživanja za teoriju i praksu upravljanja markama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija