Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 186076

Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke


Rajh, Edo
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke, 2004., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 186076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke
(The effect of marketing mix elements on brand equity)

Autori
Rajh, Edo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.12

Godina
2004

Stranica
280

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
tržišna vrijednost marke; marka; strateško upravljanje markom; marketinški miks
(brand equity; brand; strategic brand management; marketing mix)

Sažetak
U disertaciji je detaljno analiziran koncept tržišne vrijednosti maraka. Pri tome su analizirani različiti pristupi definiranju tržišne vrijednosti marke, zatim izvori i koristi od tržišne vrijednosti maraka, različiti teorijski modeli tržišne vrijednosti maraka, te brojne metode kojima se tržišna vrijednost maraka može istraživati i mjeriti. Na temelju analize koncepta tržišne vrijednosti marke u radu je prihvaćena definicija prema kojoj je tržišna vrijednost marke razlika u odabiru potrošača između markom označenog i neoznačenog proizvoda uz istu razinu ostalih obilježja proizvoda. Također, prihvaćen je Yooov model tržišne vrijednosti marke u kombinaciji s Kellerovom konceptualizacijom dimenzionalnosti tržišne vrijednosti marke, pri čemu su kao dimenzije tržišne vrijednosti marke prihvaćene varijable poznatosti marke i imidža marke. Kako bi se definirali strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa fizičkih proizvoda i usluga na nastajanje tržišne vrijednosti marke, u nastavku su analizirane postojeće teorijske spoznaje o utjecaju pojedinog elementa marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke. Sintezom analiziranih spoznaja definirani su strukturni modeli utjecaja elemenata marketinškog miksa na tržišnu vrijednost marke, i to posebno za fizičke proizvode i posebno za usluge. Na temelju definiranih modela definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirali definirani strukturni modeli i hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da oba definirana strukturna modela pokazuju prihvatljivu razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti i pokazatelji neizravnog kauzalnog utjecaja omogućili su spoznavanje smjera i intenziteta utjecaja pojedinog analiziranog elementa marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke. Naposljetku, analizirane su i diskutirane implikacije rezultata istraživanja za teoriju i praksu upravljanja markama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0002001

Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)

Avatar Url Edo Rajh (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rajh, Edo
Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke, 2004., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
Rajh, E. (2004) 'Utjecaj elemenata marketinškog miksa na nastajanje tržišne vrijednosti marke', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajh, Edo}, year = {2004}, pages = {280}, keywords = {tr\v{z}i\v{s}na vrijednost marke, marka, strate\v{s}ko upravljanje markom, marketin\v{s}ki miks}, title = {Utjecaj elemenata marketin\v{s}kog miksa na nastajanje tr\v{z}i\v{s}ne vrijednosti marke}, keyword = {tr\v{z}i\v{s}na vrijednost marke, marka, strate\v{s}ko upravljanje markom, marketin\v{s}ki miks}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajh, Edo}, year = {2004}, pages = {280}, keywords = {brand equity, brand, strategic brand management, marketing mix}, title = {The effect of marketing mix elements on brand equity}, keyword = {brand equity, brand, strategic brand management, marketing mix}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font