Pregled bibliografske jedinice broj: 186011
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // Medicinski vjesnik, Suplement 1 (2004) (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 186011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga
(Reading and writing preskills in children with perinatal brain damage)
Autori
Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana ; Bošnjak-Nađ, Katarina
Izvornik
Medicinski vjesnik (0350-6487) Suplement 1
(2004);
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; fonološka svjesnost; čitanje; pisanje
(perinatal brain damage; phonological awareness; writing; reading)
Sažetak
Porastom broja istraživanja razvoja djece s peri- i prenatalnim ozljedama mozga, prikuplja se sve veći broj podataka koji omogućavaju točniji uvid u obilježja njihova razvoja u pojedinim područjima, pa tako i u području jezično-govornog razvoja. Longitudinalnim praćenjima pokazalo se da je period pred polazak u školu jedno od "kritičnih" razdoblja u kojem se, nerijetko, uočavaju specifični nedostaci ove djece. Ovi se nedostaci prepoznaju i kroz nedostatne predvejštine čitanja i pisanja - posebice u jeziku (fonološkome aspektu), vizualnoj i auditivnoj obradi, finoj motici i nekim drugim segmentima. Cilj: Stoga je cilj istraživanja ovoga rada detaljniji uvid u jezične sposobnosti ove djece, posebno dijela neophodnoga za usvajanje čitanja - prepoznavanje rime, fonemska analiza i sinteza, (brzo) imenovanje i imenovanje slova. Rezultati i rasprava: Obilježja jezičnoga razvoja, naročito fonološkog aspekta dobar su prediktor uspjeha u čitanju, dok razina čitanja uvjetuje akademski uspjeh u cjelini. Kako rezultati istraživanja pokazuju da su ove vještine ipak manjkave u djece s perinatalnim oštećenjem mozga, izradom jezičnih profila opisat ćemo područja neiophodna za tretman i intervenciju. Usporedba rezultata postgnutih na kognitivnim i jezičnim zadacima omogućava pregled odnosa među teškoćama u specifičnim područjima, kao i mogućnost djeloanja podučavanja, tretmana i sustavnoga rada među njima.
Izvorni jezik
Hrvatski