Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 186011

Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga


Ivšac, Jasmina; Vancaš, Mirjana; Bošnjak-Nađ, Katarina
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // Medicinski vjesnik, Suplement 1 (2004) (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)


CROSBI ID: 186011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga
(Reading and writing preskills in children with perinatal brain damage)

Autori
Ivšac, Jasmina ; Vancaš, Mirjana ; Bošnjak-Nađ, Katarina

Izvornik
Medicinski vjesnik (0350-6487) Suplement 1 (2004);

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; fonološka svjesnost; čitanje; pisanje
(perinatal brain damage; phonological awareness; writing; reading)

Sažetak
Porastom broja istraživanja razvoja djece s peri- i prenatalnim ozljedama mozga, prikuplja se sve veći broj podataka koji omogućavaju točniji uvid u obilježja njihova razvoja u pojedinim područjima, pa tako i u području jezično-govornog razvoja. Longitudinalnim praćenjima pokazalo se da je period pred polazak u školu jedno od "kritičnih" razdoblja u kojem se, nerijetko, uočavaju specifični nedostaci ove djece. Ovi se nedostaci prepoznaju i kroz nedostatne predvejštine čitanja i pisanja - posebice u jeziku (fonološkome aspektu), vizualnoj i auditivnoj obradi, finoj motici i nekim drugim segmentima. Cilj: Stoga je cilj istraživanja ovoga rada detaljniji uvid u jezične sposobnosti ove djece, posebno dijela neophodnoga za usvajanje čitanja - prepoznavanje rime, fonemska analiza i sinteza, (brzo) imenovanje i imenovanje slova. Rezultati i rasprava: Obilježja jezičnoga razvoja, naročito fonološkog aspekta dobar su prediktor uspjeha u čitanju, dok razina čitanja uvjetuje akademski uspjeh u cjelini. Kako rezultati istraživanja pokazuju da su ove vještine ipak manjkave u djece s perinatalnim oštećenjem mozga, izradom jezičnih profila opisat ćemo područja neiophodna za tretman i intervenciju. Usporedba rezultata postgnutih na kognitivnim i jezičnim zadacima omogućava pregled odnosa među teškoćama u specifičnim područjima, kao i mogućnost djeloanja podučavanja, tretmana i sustavnoga rada među njima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivšac, Jasmina; Vancaš, Mirjana; Bošnjak-Nađ, Katarina
Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // Medicinski vjesnik, Suplement 1 (2004) (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
Ivšac, J., Vancaš, M. & Bošnjak-Nađ, K. (2004) Predvještine čitanja i pisanja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga. Medicinski vjesnik, Suplement 1.
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina and Vanca\v{s}, Mirjana and Bo\v{s}njak-Na\dj, Katarina}, year = {2004}, pages = {40}, keywords = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, fonolo\v{s}ka svjesnost, \v{c}itanje, pisanje}, journal = {Medicinski vjesnik}, volume = {Suplement 1}, issn = {0350-6487}, title = {Predvje\v{s}tine \v{c}itanja i pisanja u djece s perinatalnim o\v{s}te\'{c}enjem mozga}, keyword = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, fonolo\v{s}ka svjesnost, \v{c}itanje, pisanje} }
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina and Vanca\v{s}, Mirjana and Bo\v{s}njak-Na\dj, Katarina}, year = {2004}, pages = {40}, keywords = {perinatal brain damage, phonological awareness, writing, reading}, journal = {Medicinski vjesnik}, volume = {Suplement 1}, issn = {0350-6487}, title = {Reading and writing preskills in children with perinatal brain damage}, keyword = {perinatal brain damage, phonological awareness, writing, reading} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font