Pregled bibliografske jedinice broj: 186010
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja // Medicinski vjesnik, (2004), S1. (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 186010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja
(Children with perinatal brain injury: characteristics of speech and language development)
Autori
Cepanec, Maja ; Ivšac, Jasmina ; Đuranović, Vlasta ; Ljubešić, Marta
Izvornik
Medicinski vjesnik (0350-6487)
(2004), S1;
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; jezični razvoj; kognitivni razvoj
(perinatal brain injury; language development; cognitive development)
Sažetak
Utvrđivanje obilježja i tempa jezično-govornog razvoja u djece s ranim mozgovnim oštećenjima Materijal i metode: Istraživanje se zasniva na longitudinalnom praćenju djece s dokazanim mozgovnim oštećenjima. U radu se prikazuje presjek metoda i rezultata procjene kognitivnog statusa, početnoga jezičnog razumijevanja i izražavanja u 11 ispitanika u dobi od 1, 2 i 3 godine. Metode uključuju ljestvice za procjenu kognitivnoga statusa (Bayley), jezičnoga razumijevanja (Ljestvica razumijevanja jezika-Reynell) te niz zadataka i testova koji su prilagođavani upravo potrebama istraživanja. Prema nalazima neuropedijatrijskog praćenja, riječ je o djeci s intraventrikularnim krvarenjima, periventrikularnom leukomalacijom, te o njihovoj kombinaciji. Dobiveni rezultati upućuju na heterogenu skupinu djece kod koje tempo jezično-govornoga razvoja pokazuje velike razlike u individualnim profilima – kako u segmentu ekspresije tako i u razumijevanju jezika. Osim velikih razlika među ispitanicima uočena su i zajednička obilježja, uredan komunikacijski obrazac, te kad dostignu jezičnu razinu, značajni raskorak između jezičnog razumijevanja i ekspresije. Raskorak se odnosi na činjenicu da svi ispitanici znatno više razumiju jezik, no što govore. Jednako tako, primijećene su i razlike s obzirom na tip i vrstu oštećenja. Iskustva u radu s roditeljima i djecom s pre/perinatalnim oštećenjima mozga, kao i dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za što ranijom procjenom i savjetovanjem o jezično-govornom razvoju djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013001
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlasta Đuranović
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Maja Cepanec
(autor)
Marta Ljubešić
(autor)