Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 186010

Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja


Cepanec, Maja; Ivšac, Jasmina; Đuranović, Vlasta; Ljubešić, Marta
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja // Medicinski vjesnik, (2004), S1. (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)


CROSBI ID: 186010 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja
(Children with perinatal brain injury: characteristics of speech and language development)

Autori
Cepanec, Maja ; Ivšac, Jasmina ; Đuranović, Vlasta ; Ljubešić, Marta

Izvornik
Medicinski vjesnik (0350-6487) (2004), S1;

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
perinatalno oštećenje mozga; jezični razvoj; kognitivni razvoj
(perinatal brain injury; language development; cognitive development)

Sažetak
Utvrđivanje obilježja i tempa jezično-govornog razvoja u djece s ranim mozgovnim oštećenjima Materijal i metode: Istraživanje se zasniva na longitudinalnom praćenju djece s dokazanim mozgovnim oštećenjima. U radu se prikazuje presjek metoda i rezultata procjene kognitivnog statusa, početnoga jezičnog razumijevanja i izražavanja u 11 ispitanika u dobi od 1, 2 i 3 godine. Metode uključuju ljestvice za procjenu kognitivnoga statusa (Bayley), jezičnoga razumijevanja (Ljestvica razumijevanja jezika-Reynell) te niz zadataka i testova koji su prilagođavani upravo potrebama istraživanja. Prema nalazima neuropedijatrijskog praćenja, riječ je o djeci s intraventrikularnim krvarenjima, periventrikularnom leukomalacijom, te o njihovoj kombinaciji. Dobiveni rezultati upućuju na heterogenu skupinu djece kod koje tempo jezično-govornoga razvoja pokazuje velike razlike u individualnim profilima – kako u segmentu ekspresije tako i u razumijevanju jezika. Osim velikih razlika među ispitanicima uočena su i zajednička obilježja, uredan komunikacijski obrazac, te kad dostignu jezičnu razinu, značajni raskorak između jezičnog razumijevanja i ekspresije. Raskorak se odnosi na činjenicu da svi ispitanici znatno više razumiju jezik, no što govore. Jednako tako, primijećene su i razlike s obzirom na tip i vrstu oštećenja. Iskustva u radu s roditeljima i djecom s pre/perinatalnim oštećenjima mozga, kao i dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za što ranijom procjenom i savjetovanjem o jezično-govornom razvoju djeteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013001

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Cepanec, Maja; Ivšac, Jasmina; Đuranović, Vlasta; Ljubešić, Marta
Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja // Medicinski vjesnik, (2004), S1. (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
Cepanec, M., Ivšac, J., Đuranović, V. & Ljubešić, M. (2004) Djeca s perinatalnim oštećenjem mozga: Obilježja jezično-govornoga razvoja. Medicinski vjesnik, (S1).
@article{article, author = {Cepanec, Maja and Iv\v{s}ac, Jasmina and \DJuranovi\'{c}, Vlasta and Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, year = {2004}, keywords = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, jezi\v{c}ni razvoj, kognitivni razvoj}, journal = {Medicinski vjesnik}, number = {S1}, issn = {0350-6487}, title = {Djeca s perinatalnim o\v{s}te\'{c}enjem mozga: Obilje\v{z}ja jezi\v{c}no-govornoga razvoja}, keyword = {perinatalno o\v{s}te\'{c}enje mozga, jezi\v{c}ni razvoj, kognitivni razvoj} }
@article{article, author = {Cepanec, Maja and Iv\v{s}ac, Jasmina and \DJuranovi\'{c}, Vlasta and Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, year = {2004}, keywords = {perinatal brain injury, language development, cognitive development}, journal = {Medicinski vjesnik}, number = {S1}, issn = {0350-6487}, title = {Children with perinatal brain injury: characteristics of speech and language development}, keyword = {perinatal brain injury, language development, cognitive development} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font