Pregled bibliografske jedinice broj: 185644
Pedagoška paradigma inteligentnih tutorskih sustava
Pedagoška paradigma inteligentnih tutorskih sustava, 2004., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split
CROSBI ID: 185644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška paradigma inteligentnih tutorskih sustava
(Pedagogical paradigm of intelligent tutoring systems)
Autori
Andrijanić, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja
Mjesto
Split
Datum
02.12
Godina
2004
Stranica
83
Mentor
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
Obrazovne tehnologije; Modeli upotrebe računala u učenju i poučavanju; Inteligentni tutorski sustavi;
(Educational technology; Computer using in learning and teaching; Intelligent Tutoring Systems)
Sažetak
Sofisticirana i interaktivna programska podrška može biti implementirana za ostvarivanje i unaprjeđivanje komunikacije između učenika i računala u procesu učenja i poučavanja. Ipak, jednostavno uvođenje računala u obrazovni proces ne pruža željene rezultate. Naime, nije moguće koristiti se kvalitetno odgovarajućom obrazovnom tehnologijom bez provedbe određenih pedagoških strategija kao određivanja načina korištenja računalnih tehnologija za izgradnju učinkovitih okruženja učenja i poučavanja. Inteligentni tutorski sustavi (ITS) u mogućnosti su podržati svakog učenika pojedinačno, koristeći se individualiziranim pedagoškim strategijama ; što je veći broj strategija omogućen sustavom, to je veća vjerojatnost uspjeha učenika, karakteriziranih njihovim različitim sposobnostima ili razvijenostima. Rad počinje raspravom o vrstama tehnologija koje se koriste u obrazovnom procesu, izazovima što pred njima stoje, kao i njihovim potencijalima za savladavanje istih. Danas kad postoji težnja da se obrazovna tehnologija izjednači s onom računalnom, poseban je naglasak stavljen na računala i načine njihova korištenja u smislu izgradnje obrazovnih aplikacija, poput ITS sustava. Uzimajući u obzir istraživanja Bloom-a koji nalazi tutorsko vođenje kao najbolji put k dostizanju visoke razine postignuća učenika u procesu učenja i poučavanja, koncept ITS sustava već 30-ak godina nastoji osigurati prednosti tutorskog vođenja i, naravno, smanjiti njegove troškove. Osim ovakvog modela upotrebe računala u obrazovanju (model učenja od računala), raspravlja se i o drugim modelima (učenje o računalu, učenje s računalom) i njihovoj ulozi u obrazovanju. Posebno se navodi povijesni razvoj korištenja računala u poučavanju, od osmišljavanja prvih programa za poučavanje, tzv. strojeva za učenje, preko Skinner-ovih automatiziranih oblika programirane nastave, tzv. CAI sustava, sve do razvoja ITS sustava, sustava temeljenih na tehnikama umjetne inteligencije, koji svoju "inteligenciju" ostvaruju donošenjem pedagoških odluka o načinu poučavanja svakog učenika pojedinačno. Na opis tradicionalnih komponenti ITS sustava, nadovezuje se problem dizajniranja i konstruiranja istih. Kao pomoć u rješavanju tih problema, dan je opis autorskih ljuski, kao posebnih okruženja za izgradnju različitih komponenti ITS sustava. Dan je pregled najvažnijih psihologijskih (biheviorizam, kognitivizam) i pedagogijskih teorija (objektivizam, konstruktivizam) koje su vodile k značajnim promjenama u načinima učenja i poučavanja. Prikazane su i posljedice tih teorija na razvoj obrazovanja s osloncem na računalo, a ujedno time i na razvoj ITS sustava, upućujući na širok opseg različitih metoda (endogene, eksogene i dijalektičke) koje utjelovljuju konstruktivističke principe. Na samom kraju rada opisano je značenje TEX-SYS (v2.0.0) inteligentnog tutorskog sustava, projekta fakulteta Prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja Sveučilišta u Splitu, Zavoda za informatiku, odnosno njegov način pristupanja učenju i poučavanju, kao sustava konstruktivističkog okruženja učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0177110
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)