Pregled bibliografske jedinice broj: 185304
Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom
Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom // Psiholog i zajednica. Sažeci radova 12. godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Svjetlana Kolić-Vehovec (ur.).
Rijeka: Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004. (predavanje, nije recenziran, sažetak, pregledni)
CROSBI ID: 185304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenici s različitim obrascima upotrebe psihoaktivnih tvari: Osobine ličnosti i strategije suočavanja sa stresom
(Students with different patterns of substance use: Personality and coping strategies)
Autori
Lončarić, Darko ; Brdar, Ingrid
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, pregledni
Izvornik
Psiholog i zajednica. Sažeci radova 12. godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ Svjetlana Kolić-Vehovec - Rijeka : Društvo psihologa Primorsko-goranske županije, 2004
Skup
12. godišnja konferencije hrvatskih psihologa: Psiholog i zajednica
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.11.2004. - 13.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Droga; stres; suočavanje
(substance use; coping; stress)
Sažetak
Brojna istraživanja usmjerena su na opis i korelate upotrebe pojedinih psihostimulansa (psihoaktivnih tvari). Međutim, nema podataka o osobinama učenika koji imaju različite obrasce upotrebe psihostimulansa (nikotina, kofeina i alhohola). Stoga je zanimljivo ispitati mogu li se učenici viših razreda osnovne škole podijeliti u različite skupine prema različitim kombinacijama psihostimulansa koje upotrebljavaju. Istraživanje je provedeno na 314 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. U istraživanju su primijenjeni: Upitnik upotrebe psihoaktivnih tvari, Junior EPQ, mjere ispitne anksioznosti, sociometrijskog statusa, školskog stresa i suočavanja sa stresom. Prikupljeni su i podaci o spolu, dobi, školskom uspjehu i izostancima iz škole. Klaster analiza je pokazala da se ispitanici mogu svrstati u pet skupina: (1) učenike koji uopće ne konzumiraju psihostimulanse, (2) učenike koji konzumiraju samo crnu kavu, (3) učenike koji konzumiraju pivo i vino, (4) učenike koji uz pivo i vino konzumiraju žestoka pića i (5) učenike koji u velikoj mjeri konzumiraju sve psihostimulanse. Ove se grupe razlikuju u dobi, neuroticizmu, ekstraverziji, psihoticizmu, anksioznosti, broju izostanaka na polugodištu, sociometrijskom statusu, stupnju akademskog stresa i strategijama suočavanja sa stresom. Od posebnog je interesa za školske psihologe skupina učenika koji u znatnoj mjeri upotrebljavaju sve psihostimulanse. Oni predstavljaju najmanju, ali zbog svojih karakteristika, posebno rizičnu skupinu. To su najstariji ispitanici s velikim brojem neopravdanih izostanaka, vrlo lošeg školskog uspjeha, najnižeg sociometrijskog statusa i izraženog psihoticizma i ekstraverzije. Na školski stres reagiraju agresivnim i neprimjerenim reakcijama, traženjem socijalne podrške prijatelja i izbjegavanjem socijalne podrške roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija