Pregled bibliografske jedinice broj: 184742
Spontane kretne aktivnosti kao sadržaj nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenica mlađeg školskog uzrasta
Spontane kretne aktivnosti kao sadržaj nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenica mlađeg školskog uzrasta // Fizičko vaspitanje, 1 (1991), 1; 9-11 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 184742 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spontane kretne aktivnosti kao sadržaj nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenica mlađeg školskog uzrasta
(Spontaneous Motion Activities as Part of Young Female Pupils' Curricular and Extracurricular Activities)
Autori
Prskalo, Ivan
Izvornik
Fizičko vaspitanje (0354-0618) 1
(1991), 1;
9-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Spontane kretne aktivnosti; učenice
(Spontaneous Motion Activities; Young Female Pupils')
Sažetak
Učenice imaju razvijen fond elementarnih igara koje u najvećem broju i "donose" u školu. Karakteristike igara su određene sredinom u kojoj su nastale i u kojoj su se razvile. U ovom slučaju to je urbana sredina. Manje od polovice vremena posvećenog igri učenice provode u igranju najdraže igre. Prestanak igre uvjetovan je prestankom zanimljivosti u najvećem broju slučajeva sto je u skladu s pretpostavkom o nestalnoj pažnji ovog mlađeg školskog uzrasta. Kod izbora nastavnih sadržaja treba o ovome voditi računa. Djeca se u najvećem broju slučajeva ne odnose pozitivno prema kretnoj aktivnosti u vidu igre iz "viših ciljeva" nego zbog igre same. Natjecanje je dodatni motiv koji može utjecati na opseg kretne aktivnosti. Roditelji iako imaju u većini pozitivan stav prema igri cesto mogu zbog karakteristika urbane sredine ograničavati djecu u igri pogotovu igri sa motoričkim sadržajem ("zbog buke i susjeda") cinici nepopravljive greške jer ovaj period je vrlo značajan zbog plastičnosti djeteta za razvoj mnogih osobina i za oblikovanje pokreta. Materijalna sredstva za igru ne manjkaju djeci ovog područja tako da nisu ograničavajući faktor. Kao zaključak može se postaviti stav da se igra javlja kao vid tjelesnog odgoja i građenja ličnosti, moralnih osobina bez unaprijed postavljenog cilja. Spontana kretna aktivnost je udaljena od realnog života i stoga je njena suštinska vrijednost za razvoj djeteta veća, jer ne daje recepte već razvija sposobnost i spoznaju djece o sebi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija