Pregled bibliografske jedinice broj: 184585
Kineziološki vidici uloge učitelja u razvoju djeteta i škole
Kineziološki vidici uloge učitelja u razvoju djeteta i škole // Učitelj - učenik - škola / Prskalo, Ivan ; Vučak, Slavko (ur.).
Petrinja: Visoka učiteljska škola , Petrinja i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 36-43 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 184585 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološki vidici uloge učitelja u razvoju djeteta i škole
(Kinesiological Views and the Role of the Teacher in the Development of a Child and School)
Autori
Findak, Vladimir ; Mraković, Miloš ; Prskalo, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Učitelj - učenik - škola
/ Prskalo, Ivan ; Vučak, Slavko - Petrinja : Visoka učiteljska škola , Petrinja i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 36-43
Skup
Treći dani Mate Demarina – ; Učitelj/odgojitelj u razvoju djeteta i škole
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 23.05.2002. - 24.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kineziološki vidici; razvoj; učitelj; škola; dijete
(Kinesiological Views; Development; Teacher; School; Child)
Sažetak
U suvremenom društvu bitno su promijenjeni uvjeti života i rada što znači da treba i ciljeve i zadaće škole, pa analogno tome i ciljeve i zadaće svakog predmeta maksimalno podrediti zahtjevima koji prate život i rad djece i učenika u tom društvu Što se tiče definiranja ciljeva škole držimo da je to jako bitno ne samo za definiranje strategije školstva, nego njegova cjelokupnog razvoja ; pa i doprinosa razvoja društva. To su razlozi što tek eksplicitno definiranje ciljeva omogućuje poduzimanje drugih bitnih operacija, od planiranja i programiranja, do provođenja i kontrole efekata odgojno – obrazovnog sustava. Kada se radi o ulozi tjelesne i zdravstvene kulture u ostvarivanju ciljeva i zadaća škole ili, još točnije, objektivnijem sagledavanju uloge ovog odgojno – obrazovnog područja, treba ustvrditi da postoje brojni dokazi koji nepobitno potvrđuju da se znanstveno utemeljenim vježbanjem može bitno utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja, nego u značajnoj mjeri i na kognitivne funkcije, te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju najmlađih i mladih na varijabilne uvjete života i rada. Zapravo to treba i ovom prilikom ustvrditi, učitelj razredne nastave i učitelj tjelesne i zdravstvene kulture ima veliku moć utjecaja na navedene antropološke karakteristike, štoviše, tako snažan utjecaj da se može pouzdano tvrditi da ne postoje ili su rijetke ljudske djelatnosti kojima se u takvoj mjeri može istodobno utjecati na tako velik broj ljudskih obilježja, kao što je to moguće stručno oblikovanim i vođenim tjelesnim vježbanjem. Govoriti o ulozi učitelja u razvoju djeteta i škole s aspekta kineziologijske znanosti nemoguće je bez sagledavanja uloge praćenja i vrednovanja rada učenika. Naime, iako se ciljevi i zadaće tjelesne i zdravstvene kulture mogu ostvarivati na različite načine, raznovrsnim metodama i sredstvima, korištenjem različitih metodičkih organizacijskih oblika rada, ipak smatramo da primjena relevantnog sustava praćenja i vrednovanja rada učenika predstavlja jedan od temeljnih uvjeta ne samo za uspješnu realizaciju ciljeva i zadaća ovog odgojno – obrazovnog područja, nego i ciljeva i zadaća škole u cjelini. I to najmanje iz dva razloga, prvi, što se s kineziološkog motrišta smatra da je praćenje i vrednovanje rada potrebno da se na što objektivniji način utvrdi aktualno stanje antropološkog statusa subjekta. I drugi, da su te operacije neophodne za objektivno definiranje ciljeva vježbanja za svakog subjekta, jer se bez toga ne mogu izvršiti procedure programiranja rada, a niti je moguća kontrola efekata vježbanja. Držimo da se bez takvog pristupa ne mogu očekivati niti veći učinci tjelesne i zdravstvene kulture ostvarivanju ciljeva i zadaća škole, a to znači ni mogući i potreban doprinos ovog predmeta razvoju djece i učenika. Naprotiv, samo onda ako učenik « ; ; ; osjeti» ; ; ; pozitivnu transformaciju kao posljedicu tjelesnog vježbanja, možemo učenika dovesti u situaciju da tjelesno vježbanje prihvati kao trajnu vrijednost, a to je istodobno jedan od temeljnih uvjeta da najmlađi i mladi postanu ovisnici o zdravom načinu življenja što nije nevažno, pogotovo ako se slažemo i definitivno složimo da dobro zdravlje predstavlja osnovu njihova uspješnog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb