Pregled bibliografske jedinice broj: 184571
Kvalitetna škola i stvaralaštvo
Kvalitetna škola i stvaralaštvo, 2001 (monografija)
CROSBI ID: 184571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitetna škola i stvaralaštvo
(Qvality school and creativity)
Autori
Stevanović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Grad
Varaždinske Toplice
Godina
2001
Stranica
296
ISBN
953-6338-75-0
Ključne riječi
škola; učenik; nastavnik; stvaralaštvo; plan; program
(school; pupil; teacher; creativity; plan; program)
Sažetak
Kvalitetna škola, škola - prijatelj djece, je ona škola koja zadovoljava osnovne potrebe učenika i koja poučava i učenje zasniva na stvaralačkom izražavanju učenika i nastavnika i koja u realizaciju programskih sadržaja uključuje roditeljsku i lokalnu zajednicu. Kvalitetna škola afirira stvaralaštvo u svim fazama nastavnog rada: planiranju, organizaciji, realizaciji, elaboraciji i aplikaciji. U njoj se nastava transformira u učenje, a učenje u stvaralaštvo. Pedagoško vođenje je usmjereno na postupke kojim se izgrađuju takvi odnosi u zajednici učenika, nastavnika i roditelja koji omogućavaju da svaki učenik kao recipijent ima mogućnost dostizanja svog individualnog maksimuma u nekom od mnogobrojnih nastavnih i izvannastavnih aktivnosti. Takva škola omogućava učeniku traganje za identitetom slobodne, izražajne, kreativne i aktivne ličnosti. Nastavnik ima planersku, organizacijsku, koordinatorsku, pedagošku, didaktičku, metodičku, kreatologijsku (stvaralačku) i motivacijsku funkciju. Njegove su uloge usmjerene u poticanje i razvijanje djeteta kao nekonformističke, demokratske, altruističke, istraživačke i stvaralačke ličnosti. Zato kvalitetna škola u prvi plan ističe stvaralačko interakcijsko djelovanje nastavnika i učenika. Do više kvalitete u učenju može se doći samo stvaralačkom nastavom koja će zadovoljiti osnovne potrebe učenika: ljubav, moć, slobodu, autonomiju, zabavu, stvaralaštvo, znanje. Utemeljeno je šest modela kvalitetne škole (Stevanovioć, 2001): model heterogenih interesa, model opće uspješnosti, model diferenciranih postignuća, model specifičnog maksimuma, model školske kulture i model partnerstva.
Izvorni jezik
Hrvatski