Pregled bibliografske jedinice broj: 184549
Predškolsko dijete za budućnost
Predškolsko dijete za budućnost, 2004 (monografija)
CROSBI ID: 184549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predškolsko dijete za budućnost
(PRE-SCHOOL CHILDREN FOR FUTURITY)
Autori
Stevanović, Marko ; Stevanović, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Grad
Varaždinske Toplice
Godina
2004
Stranica
240
ISBN
953-7069-34-6
Ključne riječi
futurologijske promjene; kreativnost; dijete; permanentno obrazovanje
(futurologic changes; kreativity; children; permanent education)
Sažetak
Osposobljavanje djece predškolske dobi za cjeloživotno učenje je imperativ vremena u kome živimo. Dijete pojedine radnje uči odmah po rođenju.Svako je dijete svijet za sebe i uopće se ne može govoriti o ujednačenom pristupu. Zato je potrebno istražiti sve psihofizičke karakteristike jednog djeteta i na toj osnovi poduzeti odgovarajuće individualizirane edukativne postupke. U tome roditelji i odgojitelji imaju presudnu ulogu, posebice u prvim godinama dječjeg rasta i razvoja. Cjeloživotno učenje je učenje koje se prvenstveno ostvaruje u obrazovnoj instituciji. Ako je pojedinac stekao naviku i osposobljen za učenje, on će cjelog života raditi na svom obrazovanju kako bi postojeća znanja kao neupotrebljiva odbacivao, mijenjao, korigirao i prihvaćao nova. Bez toga ne može djelovati kao uspješan član obitelji, niti na kulturnom, društvenom i profesionalnom planu. Djeca predškolske dobi će na organizirani način stjecati minimalne navike ne samo u vetiću nego i u rodditeljskom domu. Upoznat će se sa svim aktivnostima kojim se omogućava stjecanje elementarnih pojmova, navika i znanja. Nije cilj učenje kao takvo, kao proces i rezultat u stjecanju znanja, koliko na navikavanju kao kontinuiranom intelektualnom i kreativnom radu. U ovoj znanstvenoj monografiji prikazani su vrlo heterogeni postupci u pripremanju djece za cjeloživotno učenje. Njih ne treba shvatiti normativno, nego fleksibilno, orijentacijski i to tako da se svaka ideja i vježba aplicira na konkretnu odgojnu skupinu i svako pojedino dijete uvažavajući njegovu kronološku i mentalnu dob, uvjete i kulturu pod kojim živi i zapažene dispoozicije i otkrivene interese. Bitan je stvaralački proces, a rezultat će se pojaviti naknadno u životu i radu svakog poojedinca. To je naš ulog u budućnost. I pojedinca i društva u cjelini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA