Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 184531

Dihotomne i holističke paradigme poučavanja


Stevanović, Marko
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja // Pedagoška obzorja, 2 (2004), 65-77 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 184531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja
(Dichotomous and holistic instruction)

Autori
Stevanović, Marko

Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 2 (2004); 65-77

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
učenici; osobnost; znanje; poučavanje; stvaralaštvo
(student; personality; knowledge; instruction; creativity)

Sažetak
U radu se razmatra djelovanje nastavnika na ličnost učenika u procesu istraživačkih postupaka i nastavnikovog poučavanja. Pomoću teorijskih i empirijskih istraživanja došlo se do spoznaje da je dihotomijski pristup (grč.dicha-dvojako, odvojeno) u interpretaciji nastavnog gradiva nepotpun. Naime, u poučavanju je najveća pažnja bila usmjerena na gradivo i zapamćivanje što većeg broja činjenica.Na ličnost učenika/studenta nije se toliko obraćala pažnja. Cilj je bio "gradivo samo po sebi". Sve je to rezultiralo da se nije u dovoljnoj mjeri afirmirala stvaralačka ličnost učenika koja treba biti uključena u heterogene istraživačke aktivnosti kako bi postala dio stvaralačkog procesa koji treba proizvesti stvaralački rezultat.Otkako je utemeljena kreatologija kao posebna znanost o stvaralaštvu (Stevanović, 1999) zasnovani su novi pogledi na dijete (učenika), nastavu i ulogu nastavnika.Učenik se promatra kao stvaralačka ličnost koja na svijet dolazi s određenim stvaralačkim potencijalima za neku vrstu stvaralaštva. Identificirajući pojedine stvaralačke osobine učenik se poticajno-motivirajućom i kvalitetno organiziranom nastavom i nastavnikovim kreativnim stavovima organizirano uvodi u stvaralački proces u kojem najviše dolazi do izražaja njegovo kreativno djelovanje. Treći član kreatologijske trijade je proizvod, rezultat (djelo, čin). Staralački proizvod je participacija stvaralačke ličnosti u nekom području djelovanja. Osuvremeniti nastavu znači realizirati kreatologijsku trijadu: stvaralačka ličnost-proces-rezuzltat u nerazrušivom jedinstvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0140014

Ustanove:
Filozofski fakultet, Pula

Profili:

Avatar Url Marko Stevanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stevanović, Marko
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja // Pedagoška obzorja, 2 (2004), 65-77 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Stevanović, M. (2004) Dihotomne i holističke paradigme poučavanja. Pedagoška obzorja, 2, 65-77.
@article{article, author = {Stevanovi\'{c}, Marko}, year = {2004}, pages = {65-77}, keywords = {u\v{c}enici, osobnost, znanje, pou\v{c}avanje, stvarala\v{s}tvo}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {2}, issn = {0353-1392}, title = {Dihotomne i holisti\v{c}ke paradigme pou\v{c}avanja}, keyword = {u\v{c}enici, osobnost, znanje, pou\v{c}avanje, stvarala\v{s}tvo} }
@article{article, author = {Stevanovi\'{c}, Marko}, year = {2004}, pages = {65-77}, keywords = {student, personality, knowledge, instruction, creativity}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {2}, issn = {0353-1392}, title = {Dichotomous and holistic instruction}, keyword = {student, personality, knowledge, instruction, creativity} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font