Pregled bibliografske jedinice broj: 184531
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja // Pedagoška obzorja, 2 (2004), 65-77 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 184531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dihotomne i holističke paradigme poučavanja
(Dichotomous and holistic instruction)
Autori
Stevanović, Marko
Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 2
(2004);
65-77
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
učenici; osobnost; znanje; poučavanje; stvaralaštvo
(student; personality; knowledge; instruction; creativity)
Sažetak
U radu se razmatra djelovanje nastavnika na ličnost učenika u procesu istraživačkih postupaka i nastavnikovog poučavanja. Pomoću teorijskih i empirijskih istraživanja došlo se do spoznaje da je dihotomijski pristup (grč.dicha-dvojako, odvojeno) u interpretaciji nastavnog gradiva nepotpun. Naime, u poučavanju je najveća pažnja bila usmjerena na gradivo i zapamćivanje što većeg broja činjenica.Na ličnost učenika/studenta nije se toliko obraćala pažnja. Cilj je bio "gradivo samo po sebi". Sve je to rezultiralo da se nije u dovoljnoj mjeri afirmirala stvaralačka ličnost učenika koja treba biti uključena u heterogene istraživačke aktivnosti kako bi postala dio stvaralačkog procesa koji treba proizvesti stvaralački rezultat.Otkako je utemeljena kreatologija kao posebna znanost o stvaralaštvu (Stevanović, 1999) zasnovani su novi pogledi na dijete (učenika), nastavu i ulogu nastavnika.Učenik se promatra kao stvaralačka ličnost koja na svijet dolazi s određenim stvaralačkim potencijalima za neku vrstu stvaralaštva. Identificirajući pojedine stvaralačke osobine učenik se poticajno-motivirajućom i kvalitetno organiziranom nastavom i nastavnikovim kreativnim stavovima organizirano uvodi u stvaralački proces u kojem najviše dolazi do izražaja njegovo kreativno djelovanje. Treći član kreatologijske trijade je proizvod, rezultat (djelo, čin). Staralački proizvod je participacija stvaralačke ličnosti u nekom području djelovanja. Osuvremeniti nastavu znači realizirati kreatologijsku trijadu: stvaralačka ličnost-proces-rezuzltat u nerazrušivom jedinstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA