Pregled bibliografske jedinice broj: 184453
Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća
Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća // Tourism and hospitality management, 9 (2003), 2; 65-78 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 184453 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateško upravljanje hrvatskim turizmom na razini poduzeća
(Business-level strategic management in Croatian tourism)
Autori
Cetinski, Vinka ; Ivanović, Slobodan
Izvornik
Tourism and hospitality management (1330-7533) 9
(2003), 2;
65-78
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strateško upravljanje na mikro razini ; plan upravljanja imovinom ; benchmarking standardi
(Micro level strategic management ; assets management plan ; benchmarking standards)
Sažetak
Turizam je kao rijetko koja djelatnost izrazito osjetljiva na utjecaje iz makrookruženja. U uvjetima rastuće neizvjesnosti strateško upravljanje dobiva na značenju, te putem istraživanja uvjeta okruženja, predviđajući daljnji razvoj trendova i njihove implikacije na subjekte, razvojem odgovarajućih strategija na više razina, nastoji svjesno utjecati na povećanje konkurentskih prednosti kako turističkih destinacija tako i njenih subjekata. Pod pojmom “strateškog upravljanja” podrazumijeva se set upravljačkih odluka i akcija koje određuju dugoročno poslovanje subjekata u sklopu upravljačkog sustava turizma: usmjeravanje subjekata sagledavajući ključne utjecaje iz okruženja i interne činitelje. Radi se o upravljačkom konceptu koji polazi od toga da donošenje pravilno usmjerenih strateških odluka minimizira negativne efekte iz okruženja i stvara strateške prednosti za subjekte koje se mogu kapitalizirati tek u srednjem i dugom roku. (Čižmar S. (2001) Strateško upravljanje u funkciji učinkovitog razvoja turističkog ugostiteljstva u Hrvatskoj, doktorska disertacija, Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, str. 3.) Radi se o integriranom pristupu strateškom upravljanju odnosno o konceptu koji je u slučaju razvoja hrvatskog turizma najprihvatljiviji, jer samo integriranim pristupom strateškom upravljanju, horizontalnim i vertikalnim povezivanjem elemenata svih podsustava cjelovitog upravljačkog sustava i kvalitetnim partnerskim odnosima, može se polučiti stvarni i na dugi rok za subjekte u sustavu upravljanja turizmom u Hrvatskoj, pozitivan rezultat, koji će biti mjerljiv u tržišnom i financijskom smislu. U modelu strateškog upravljanja u nas potrebno je uspostaviti gospodarsku optimizaciju svih podsustava i sustava, i to kroz uspostavu efikasnosti u svim elementima podsustava, ali usklađeno i s uspostavom efikasnosti sustava u cjelini. Intenzitet i brzina pozitivnih razvojnih promjena biti će određeni tempom izgradnje poduzetništva, inovatorstva i uspostave upravljačke odgovornosti u svim segmentima i na svim upravljačkim razinama podsustava ali i turizma kao cjelovitog sustava. U ovom radu obrađuje se problematika strateškog upravljanja na mikro razini s naglaskom na razvoju odgovornosti za upravljanje poslovnim rezultatom i kapitalnim ulaganjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0116005
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- EconLit
- Cabell's Directories
- ERIH Plus
- Hospitality & Tourism Complete (EBSCO Publishing)
- Hrčak
- RePEc
- Scopus
- ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften