Pregled bibliografske jedinice broj: 183967
Motivi iz Ovidijevih Metamorfoza u slikama Giulia Carpionia iz Rijeke
Motivi iz Ovidijevih Metamorfoza u slikama Giulia Carpionia iz Rijeke // RENESANSA I RENESANSNE UMJETNOSTI HRVATSKE
Zagreb, 2004. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 183967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivi iz Ovidijevih Metamorfoza u slikama Giulia Carpionia iz Rijeke
(Stories from Ovid's Metamorhoses in Giulio Carpioni's paintings in Rijeka)
Autori
Bralić, Višnja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
RENESANSA I RENESANSNE UMJETNOSTI HRVATSKE
/ - Zagreb, 2004
Skup
RENESANSA I RENESANSNE UMJETNOSTI HRVATSKE VII. DANI CVITA FISKOVIĆA
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska; Trogir, Hrvatska; Korčula, Hrvatska; Orebić, Hrvatska, 03.10.2003. - 07.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Giulio Carpioni; venecijansko slikarstvo; 17. stoljeće; Ovidije; Metamorfoze; Kraljevstvo Hypnosa; Deukalionov potop; Povijeni i pomorski muzej Hrvatskog primorja Rijeka
(Giulio Carpioni; venetian painting; seicento; Rijeka)
Sažetak
Ikonografski su interpretirana dva nedavno restaurirana platna s temama iz Ovidijevih Metamorfoza koja su u vlasništvu Povijesnog i pomorskog muzeja Hrvatskog primorja u Rijeci. Slike Deukalionov potop i Irida u Hypnosovom kraljevstvu su djela venecijanskog slikara Giulia Carpionia (Venezia oko 1613. – Vicenza 1679.), koji se na mletačkoj slikarskoj sceni formira pod utjecajem Padovaninova klasicizma. Osobita sklonost spram tema iz klasične mitologije priskrbila mu je nadimak « ; venecijanskog Poussina» ; pri čemu je Poussinove idealizirane, herojske kompozicije prevodio na « ; venecijanski dijalekt» ; , bojeći ih nostalgičnom i melankoličnom notom, nerijetko ironičnog prizvuka. U Carpionievu opusu osobito su brojni mali formati s bakanalijama, žrtvovanjima, trijumfima i capriccima, među kojima značajno mjesto zauzimaju djela s motivima iz Hypnosova kraljevstva, odnosno iz XI. Ovidijevog pjevanja. Slike iz Rijeke će se ikonografski analizirati u kontekstu ponovno oživljenog interesa prema antici i temama iz klasične mitologije u talijanskom slikarstvu seicenta, posredovanog brojnim ilustriranim prijevodima Metamorfoza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti